Zobrazeno 1 - 10
of 26
pro vyhledávání: '"east Hararghe"'
Autor:
Berhanu Melaku, Berhe Gebremichael, Belay Negash, Monas Kitessa, Obsan Kassa, Jerman Dereje, Reta Kefelegn, Dawit Firdisa
Publikováno v:
Frontiers in Nutrition, Vol 11 (2024)
BackgroundAcute malnutrition is a major global public health problem, particularly in low-and middle-income countries. A targeted supplementary feeding program is an approach recommended to address moderate acute malnutrition in food-insecure setting
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/34e0c8d89f9c4908a925a56899852ec5
Autor:
Jemal Abrahim Ahmed, Newas Yusuf, Tara Wilfong, Kedir Negesso Tukeni, Hiwot Berhanu, Kedir Teji Roba
Publikováno v:
Frontiers in Public Health, Vol 11 (2023)
BackgroundThere is improved access to Sever Acute Malnutrition management in Ethiopia; however, studies have revealed an alarming rate of defaulters’ poor recovery and deaths, emphasizing the importance of researching to identify major causes. As a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/70430c213d784232999284e9cc27538b
Publikováno v:
Bahir Dar Journal of Education, Vol 22, Iss 2 (2023)
This study was intended to explore the implementation of co-curricular activities in secondary schools found in East Hararghe Zone. To achieve this purpose, both qualitative and quantitative data were collected using surveys, interviews, and document
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/314964bbe5554521851a320af2bbead8
Publikováno v:
Cogent Economics & Finance, Vol 10, Iss 1 (2022)
Food insecurity remains one of the major challenges in Ethiopia. There is scanty empirical evidence regarding the contribution of seasonality to household food and nutrition security. This study was conducted in eastern Ethiopia with the aim of exami
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/526c034551984ef69c0828948af4150d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Bahir Dar Journal of Education; Vol. 22 No. 2 (2022); 74-88
This study was intended to explore the implementation of co-curricular activities in secondary schools found in East Hararghe Zone. To achieve this purpose, both qualitative and quantitative data were collected using surveys, interviews, and document
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Sustainability
Volume 13
Issue 4
Sustainability, Vol 13, Iss 2162, p 2162 (2021)
Volume 13
Issue 4
Sustainability, Vol 13, Iss 2162, p 2162 (2021)
Vulnerability assessment varies widely across households, countries, and regions. Though many previous studies assessed vulnerability to climate change, their unit of analysis was aggregate. Therefore, the objective of this study was to measure the v