Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"dynamic geometry system"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ana Kuzle
Publikováno v:
Acta Didactica Napocensia, Vol 5, Iss 1, Pp 1-10 (2012)
In this paper, I report on preservice teachers’ reflections and perceptions on theirproblem-solving process in a technological context. The purpose of the study was to to investigatehow preservice teachers experience working individually in a dynam
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02c3a9256d1f493d9d8d84820d102513
В работе представлен опыт использования анимационных возможностей систем динамической геометрии в условиях дистанционного обучения м
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::674dc82f23755d5261c319fd8f863dd7
Autor:
Molina, Oscar, Samper, Carmen
Publikováno v:
Bolema: Boletim de Educação Matemática, Volume: 33, Issue: 63, Pages: 109-134, Published: APR 2019
Resumen En este artículo se presenta una relatión entre tipos de problemas abiertos de conjeturación en geometría, preferiblemente abordados en Entornos de Geometría Dinámica (EGD), y clases de argumentos producidos. Se expone cómo cada tipo d
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______608::18805942cefe65717af252be72ae759f
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-636X2019000100109&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-636X2019000100109&lng=en&tlng=en
Publikováno v:
HAL
CERME11
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
CERME11
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
International audience; The aim of this paper is to investigate a preservice mathematics teacher’s instrumental genesis of ‘dilate from point’ tool in a dynamic geometry system. Data is collected through a series of task-based interviews includ
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::e7177914bafb331b928e39b70bb5883b
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02417054
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02417054
Autor:
Maria Flavia Mammana
Publikováno v:
The Legacy of Felix Klein ISBN: 9783319993850
In 1905, at the meeting of the Deutschen Mathematiker-Vereinigung in Meran, the “Meraner Lehrplan,” a mathematics syllabus, was proposed. This document, which contains many of Felix Klein’s ideas on teaching geometry in school, proposed approac
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ae9f7629437aae69b1b647dec5f286cb
http://hdl.handle.net/20.500.11769/381475
http://hdl.handle.net/20.500.11769/381475
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.