Zobrazeno 1 - 10
of 309
pro vyhledávání: '"dual route model"'
Publikováno v:
Linguistics, Vol 60, Iss 4, Pp 1149-1167 (2022)
The endings of Spanish nouns reflect gender with varying degrees of frequency and regularity. The most common and regular endings are -o for masculine nouns and -a for feminine nouns, -o being more frequent and less closely associated with a specific
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b83b6c2d519548b2a465a6b85f7e654b
Publikováno v:
Papeles del Psicólogo, Vol 42, Iss 3, Pp 230-234 (2021)
The aim of this paper is to compare and analyze two approaches to aphasia: The systemic dynamic localization of higher mental functions theory developed by A.R. Luria and neurocognitive dual-route model. To our knowledge, comparative analysis of thes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2eb0a554272c4f879a08c4d7b310c38c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Some types of developmental dyslexia (DD) are associated with morphology. Deep DD leads to morphological and semantic errors, and possible comorbidity with syntactic deficits; phonological-output-buffer DD causes problems in decoding longer morpholog
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c584feac0578431f858854b6b8449a80
Autor:
Mayada Al-Natour, Faten Al-Mashayek
Publikováno v:
دراسات: العلوم التربوية, Vol 48, Iss 4 (2021)
This study aims at constructing a diagnostic scale to distinguish between surface and deep dyslexia in the light of the dual-route model, verifying its psychometric characteristics and detecting the differences in its lexical route and non-lexical ro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/96e1b3a3b0e54ca3bb9d24b9373294bf
Publikováno v:
Online Information Review, 2019, Vol. 43, Issue 4, pp. 617-634.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/OIR-11-2017-0344
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
In reading, length effects (LEs) are defined as an increment in the time taken to read as a function of word length and may indicate whether reading is proceeding in an efficient whole word fashion or by serial letter processing. LEs are generally co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/34442449422d44f0a84072aed8d5a7fa
Autor:
Chao-Chih Wang
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2019)
Human has an exceptional ability for face recognition to keep up social network. However, it is unclear to understand the mechanisms of face recognition until now. Specifically, there is less research to examine the time course of part-based and holi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/955f1dbe8f6e44b1aa793f5a0315c99d