Zobrazeno 1 - 10
of 87
pro vyhledávání: '"drivaer"'
Autor:
Phan Thành Long
Publikováno v:
Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Pp 17-22 (2024)
Mô phỏng khí động học đóng vai trò quan trọng trong quá trình nghiên cứu, thiết kế ô tô, bên cạnh các thí nghiệm được thực hiện trong ống khí động. Trong đó, độ chính xác của kết quả mô ph
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/90159b5d7e504f4386c3d1803278d4bb
Autor:
Oscar Irigaray, Zugatz Ansa, Unai Fernandez-Gamiz, Ander Larrinaga, Roberto García-Fernandez, Koldo Portal-Porras
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 11, Pp e31966- (2024)
Aerodynamics is one of the main areas of development in vehicle design. One of the most efficient ways of testing the aerodynamic design of a vehicle is to use Computational Fluid Dynamics (CFD), which allows for faster and more accurate aerodynamic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/69c5534b62314e7ab696f75bd99e4375
Autor:
Moath Nayef M. Zaareer, Abdel-Hamid Ismail Mourad, Tariq Darabseh, Sanan H. Khan, Mahmoud Elgendi
Publikováno v:
International Journal of Thermofluids, Vol 18, Iss , Pp 100321- (2023)
Optimizing vehicle aerodynamics is more effective than solely reducing engine weight and improving efficiency. The exhaust pipe ejects hot air that affects the vehicle's aerodynamics by interacting with its surroundings. Simulating a 3D vehicle model
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4086487708024af893830381674d059d
Publikováno v:
Advances in Aerodynamics, Vol 3, Iss 1, Pp 1-28 (2021)
Abstract Aerodynamic drag is a large resistance force to vehicle motion, particularly at highway speeds. Conventional wheel deflectors were designed to reduce the wheel drag and, consequently, the overall vehicle drag; however, they may actually be d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aaa1c1b0af054601841235ba023f310b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Applied and Computational Mechanics, Vol 6, Iss 4, Pp 934-955 (2020)
Computational fluid dynamics is implemented to investigate the influence of the wheel contact patch on the global car aerodynamics. Two main aspects of the problem are the contact step and patch shape. Three important parameters: step height, cut ang
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8ece8c51cb38456aa083ab587096c4fb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.