Zobrazeno 1 - 10
of 64
pro vyhledávání: '"drag and lift coefficient."'
Publikováno v:
Results in Engineering, Vol 24, Iss , Pp 103351- (2024)
Upright-seat bicycles exhibit poor aerodynamics, with both rider and bicycle generating significant drag intensified by wind resistance, cold air, and rainfall. This research's aim involves designing and evaluating a bicycle compartment through CFD s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5cb579a2dc8d41d388372cb643a81eab
Publikováno v:
Journal of Applied and Computational Mechanics, Vol 9, Iss 2, Pp 346-356 (2023)
Numerical simulations of the airflow around a hatchback and a sedan vehicle without and with spoilers are carried out, besides, its effect on drag and lift coefficients are investigated with and without crosswinds. The effects of crosswind on aerodyn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/83a57cfa9d5e42679ec83c264be2a0a3
Autor:
Youssef Admi, Salaheddine Channouf, El Bachir Lahmer, Mohammed Amine Moussaoui, Mohammed Jami, Ahmed Mezrhab
Publikováno v:
International Journal of Renewable Energy Development, Vol 11, Iss 4, Pp 902-915 (2022)
The objective of this research is to study the fluid flow control allowing the reduction of aerodynamic drag around a square cylinder using two parallel partitions placed downstream of the cylinder using the lattice Boltzmann method with multiple rel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4ab07c74d70c4602ab5ba69eba431bb9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Tehnički Vjesnik, Vol 28, Iss 6, Pp 2036-2044 (2021)
Tall buildings are mostly sensitive to wind loads and the effect of wind varies in accordance with the location, shape and height of the building. It is of utmost importance to have an aerodynamically modified building in order to reduce the wind loa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/afc742dcd32e4c1e9f5a7d5f344c14ea
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Energy efficiency and dynamic stability of Battery Electric Vehicle (BEV) is highly influenced by size of powertrain, aerodynamic characteristics and driving conditions. The main idea of this work was to study aerodynamic performance of BEV sized bas
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::a3574dd33de0eec0419ace3648ef4b65
Autor:
Sajjad Miran, C. H. Sohn
Publikováno v:
Journal of Applied Fluid Mechanics, Vol 9, Iss 6, Pp 3013-3022 (2016)
The purpose of this work is to numerically visualize the flow past forced oscillating square cylinder and investigate the effect of corner radius on flow induced forces. The finite volume code was applied to simulate the two dimensional flow past for
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/daf09b6ec03d46c7bc30a489721bc498