Zobrazeno 1 - 10
of 149
pro vyhledávání: '"district leadership"'
Autor:
Torres, A. Chris
Publikováno v:
Journal of Educational Administration, 2024, Vol. 62, Issue 5, pp. 480-496.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JEA-10-2023-0248
Autor:
Jennifer D. Timmer, David S. Woo
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
IntroductionThe “glass cliff” phenomenon has been observed in many fields; in these situations, women are hired into prestigious, but precarious, leadership positions. In education, little is known about the preexisting district contextual trends
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fa0a724b8e05446291b205fd2ecd1464
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
The Learning Organization, 2021, Vol. 28, Issue 4, pp. 367-382.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/TLO-05-2020-0093
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Education Policy Analysis Archives, Vol 28, Iss 0 (2020)
Though scholars agree that professional development (PD) is a key mechanism for implementing education policies that call for teacher change, and that PD generally needs to be content-focused, active, collaborative, coherent, and sustained, the appli
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/72e8ee00daf249e4a382cb2ed7628326
Autor:
Hilde Forfang, Jan Merok Paulsen
Publikováno v:
Nordic Journal of Comparative and International Education, Vol 3, Iss 4 (2019)
This case study was designed to explore the strategies and actions that high performing schools with sustainable results employ at the district level in a rural part of Norway. The district subjected to the study is characterised by small municipalit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca7283cce2d247d3aa0c4d5877a607e0
Autor:
Robin L. Henrikson
Publikováno v:
International Dialogues on Education: Past and Present, Vol 6, Iss 2 (2019)
The author presents a summary of the changing role of the traditional superintendent within the United States through the lens of how this work can be challenged or encouraged by the relationship with her or his respective board. The author emphasize
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6223a4437c2c4a37bb612757adb5e298