Zobrazeno 1 - 10
of 221
pro vyhledávání: '"distributional learning"'
Autor:
Philip A. Huebner, Jon A. Willits
Publikováno v:
Machine Learning with Applications, Vol 13, Iss , Pp 100478- (2023)
One proposal that can explain the remarkable pace of word learning in young children is that they leverage the language-internal distributional similarity of familiar and novel words to make analogical inferences about possible meanings of novel word
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/58b7a8c9f92e436cac5314132b155980
Publikováno v:
PeerJ, Vol 11, p e15467 (2023)
Bilinguals are widely reported to have certain kinds of cognitive advantages, including language learning advantages. One possible pathway is a language-specific transfer effect, whereby sensitivity to structural regularities in known languages can b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2632e1a7f7442f8aa5080d655422802
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Language Development Research, Vol 3, Iss 1 (2023)
It has been proposed that a deficit in statistical learning contributes to problematic language acquisition in children with developmental language disorder (DLD), but at the same time the nature and extent of this relationship is not clear. This pap
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a157270ceaf84f638d6ccb5d8c5014ff
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
Categorization of sensory stimuli is a vital process in understanding the world. In this paper we show that distributional learning plays a role in learning novel object categories in school-aged children. An 11-step continuum was constructed based o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/08d839103c9b4e4fb2470a85b0b79427
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Exposure to unfamiliar non-native speech tends to improve comprehension. One hypothesis holds that listeners adapt to non-native-accented speech through distributional learning—by inferring the statistics of the talker's phonetic cues. Models based
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fb399429cc7c497f907af3d20bef8d35
Autor:
Liquan Liu, Chi Yuan, Jia Hoong Ong, Alba Tuninetti, Mark Antoniou, Anne Cutler, Paola Escudero
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 12, Iss 5, p 559 (2022)
As many distributional learning (DL) studies have shown, adult listeners can achieve discrimination of a difficult non-native contrast after a short repetitive exposure to tokens falling at the extremes of that contrast. Such studies have shown using
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fb2d151e705b4c52ba3e66e4ae0d7639
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.