Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"dissenting voices"'
Autor:
Khumalo Shuti Steph
Publikováno v:
Journal of Education, Society & Multiculturalism, Vol 4, Iss 2, Pp 15-28 (2023)
Research notes a significant rise in varied practices of abusive supervision within the schooling context. Abusive leadership is a social justice dilemma which needs sustained confrontation. This qualitative conceptual study provides a philosophical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4e8e5c919ca64df9b61910ad521e8d0e
Autor:
Daniela Mercieca, Duncan P. Mercieca
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 3, p 171 (2022)
This paper locates the educational psychologist’s (EP) involvement in addressing social justice in practice. It uses some philosophical ideas from Jacques Rancière, particularly the idea of the distribution of the sensible and dissensus, to help u
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af98e6c076ae48c8be0295bdbe803c7d
Autor:
Friedman, Max Paul
Publikováno v:
Diplomatic History. Jan2009, Vol. 33 Issue 1, p147-152. 6p.
Autor:
Gibson Ncube
Publikováno v:
Tydskrif vir Letterkunde, Vol 55, Iss 1 (2018)
This paper examines post-independent Zimbabwean literary narratives which engage with how the ruling ZANU-PF government frames dissenting voices as constituting dirt, filth and undesirability. Making use of Achille Mbembe's postulations on the "vulga
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/18e6f6ffda3b46fa868cd5d8cf454175
Autor:
Neumann, Caryn E.1
Publikováno v:
Canadian Journal of History. Winter2008, Vol. 43 Issue 3, p599-601. 3p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Huebner, Andrew J.1
Publikováno v:
Reviews in American History. Mar2008, Vol. 36 Issue 1, p69-77. 9p.
Autor:
Kosobud, N.Kathleen (AUTHOR) kosobudk@msu.edu
Publikováno v:
Equity & Excellence in Education. Nov2005, Vol. 38 Issue 4, p376-380. 5p.
Publikováno v:
Disability & Society. Aug2005, Vol. 20 Issue 5, p587-595. 9p.