Zobrazeno 1 - 10
of 17
pro vyhledávání: '"discursive mobility"'
Autor:
Robert Walldén
Publikováno v:
Educare, Iss 2 (2021)
Exploring spoken interaction in the teaching of texts and content knowledge to linguistically diverse Grade 6 students, this article responds to the need of a more nuanced understanding of how different patterns of interaction function in knowledge-b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/448f2df827e34ece8bf5595476f59ab9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
Publikováno v:
Utbildning & Demokrati, Vol 28, Iss 3, Pp 17-39 (2019)
In this article, we assume that discursive language aspects are highly intertwined with students’ knowledge building and learning in science. The article analyses students’ collaborative discussions about a PISA assignment in science. We investig
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/692bb8e027154b0abcb332cb8d50bdf0
Autor:
Hugo von Zeipel, Anna-Karin Westman
Publikováno v:
Utbildning & Demokrati, Vol 28, Iss 3, Pp 57-75 (2019)
In this article, we assume that discursive language aspects are highly intertwined with students’ knowledge building and learning in science. The article analyses students’ collaborative discussions about a PISA assignment in science. We investig
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4ef860ed1a194dce9a1a5292a70c1934
Autor:
Robert Walldén, P. Nygård Larsson
Publikováno v:
L1 Educational Studies in Language and Literature. 21:1-30
The aim of this article is to contribute knowledge about how figurative language from literary texts is negotiated through oral interaction in second-language instruction. The material consists of transcriptions of recordings from a classroom study o
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Robert Walldén
Exploring spoken interaction in the teaching of texts and content knowledge to linguistically diverse Grade 6 students, this article responds to the need of a more nuanced understanding of how different patterns of interaction function in knowledge-b
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2b87e376093d02985f2219dfe83cab27
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-41259
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-41259
Autor:
Andersson, Sofia
This study focuses on students' link-making and the teachers' approaches to teach science in primary school. The purpose of the study is to analyze and illuminate the discursive mobility in students' teaching to be able to create meaning from the kno
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-81095
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anders Jakobsson, Pia Nygård Larsson
Publikováno v:
Nordina: Nordic Studies in Science Education, Vol 13, Iss 1 (2017)
In order to use and understand a scientific language students need the ability to move between everyday and scientific discourses. This article analyses exploratory talks, and use of language when students collaboratively discuss a science assignment