Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"disciplinary thinking"'
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 3, p 311 (2024)
The use of video in education has become ubiquitous as technological developments have markedly improved the ability and facility to create, deliver, and view videos. The concomitant pedagogical transformation has created a sense of urgency regarding
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9abd7e7bc1f40d7975af021df1fcff0
Autor:
Jared McBrady
Publikováno v:
Teaching & Learning Inquiry: The ISSOTL Journal, Vol 10 (2022)
This paper makes a conceptual argument for using the Decoding the Disciplines research paradigm as a pedagogical innovation in the field of teacher education. It incorporates empirical findings from a research project in which teacher candidates cond
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/67e85b17fc234ae0972a399a7a52b286
Autor:
Alison Kathryn Staudinger
Publikováno v:
Teaching & Learning Inquiry: The ISSOTL Journal, Vol 5, Iss 1, Pp 1-16 (2017)
What happens when students become better readers? Cultivating deep reading habits in students to help them navigate disciplinary cultures respects student autonomy. Scholarly literature predicts that three linked practices improve student reading: pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d27f99baf6c54b69b114a9c32756702d
Autor:
Katherina Dodou
Publikováno v:
Acta Didactica Norge, Vol 12, Iss 2 (2018)
Abstract The article addresses the question of how English departments best can teach literature and literary reading to future upper secondary school teachers of English. It approaches the question in terms of the literary scholar’s contribution t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ff977e84acd84e51a697574f50a05e25
Publikováno v:
Humanities, Vol 4, Iss 4, Pp 905-923 (2015)
This round-table, which featured literary critics Professor Stef Craps, Professor Bryan Cheyette and Dr. Alan Gibbs, was recorded as part of the “Decolonizing Trauma Studies” symposium organized by Dr. Sonya Andermahr and Dr. Larissa Allwork at T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e132183884a4234ac9f237263c3dd3f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jukka Rantala
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 2, Iss 4, Pp 193-207 (2012)
The success of discipline-based teaching requires an interplay between substantive and procedural knowledge. In Finland, disciplinary thinking was included in the National Core Curriculum and in the final assessment criteria a decade ago, which meant
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9a60f76d6cc849abae087df66cc6a9da
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.