Zobrazeno 1 - 10
of 27
pro vyhledávání: '"digital amnesia"'
Publikováno v:
Khizanah al-Hikmah, Vol 11, Iss 2, Pp 313-326 (2023)
The growing usage of digital technologies raised concerns regarding the possible adverse effects of digital amnesia, in which people forget readily available knowledge saved in their gadgets. This study investigated the effects of digital amnesia on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7943f507234748c1b0ff43cab83a6c12
Publikováno v:
Cognition, Brain, Behavior. An Interdisciplinary Journal. XXVI(2):121-135
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1066730
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
S. James Robert, S. Kadhiravan
Publikováno v:
Heliyon, Vol 8, Iss 8, Pp e10026- (2022)
Background: The proliferation of COVID-19 radically altered people’s daily routines over the last two years, particularly among young. Closures of schools and colleges resulted in virtual learning that increased reliance on gadgets causing digital
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/076a254c1dc0494c8c65c510b0b08301
Autor:
Eyrek Keskin, Aysun
Publikováno v:
Media Literacy and Academic Research. 3(1):85-96
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=854032
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Antonio Mastrogiorgio, Francesca Zaninotto, Francesca Maggi, Emiliano Ricciardi, Nicola Lattanzi, Andrea P. Malizia
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Enhancing cognitive memory through virtual reality represents an issue, that has never been investigated in organizational settings. Here, we compared a virtual memoryscape (treatment) – an immersive virtual environment used by subjects as a shared
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/727aed596af24d2fbafc16edeb9614b8
Autor:
Baron, Naomi S., author
Publikováno v:
How We Read Now : Strategic Choices for Print, Screen, and Audio, 2021.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780190084097.003.0011
Autor:
Pecyna, Paula
In modern world, when everyone has a smartphone, we have all of the neccessery information close to us. We can "Google" almost everything, from the old classmate to the longest river in Zimbabwe. The results of some studies suggest that when people a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::8c1dc3487055e6bb39bde3962e1a33b5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.