Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"digcompedu framework"'
Autor:
Elena Gabbi, Ilaria Ancillotti
Publikováno v:
Italian Journal of Educational Technology (2024)
In response to recent changes in the educational landscape, educators are increasingly expected to possess a diverse range of skills, knowledge and competences related to teaching with ICT. However, in the complex post-COVID scenario, it seems that t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/362fff831dad40c4a7e3cf13f570a87a
Publikováno v:
Research in Learning Technology, Vol 32, Pp 1-18 (2024)
The impact of digitalisation on everyday life has necessitated the need for learners to acquire digital competence as part of their education. In order to prepare students to become digital citizens, it has become necessary for teachers to acquire an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0bffc9bd479b40a68f5a8b63cac5e839
Autor:
George Bekiaridis, Graham Attwell
Publikováno v:
Ubiquity Proceedings, Pp 20-20 (2024)
The AI Pioneers project, funded by the European Union, represents a significant initiative aimed at integrating Artificial Intelligence (AI) into the landscape of adult education and Vocational Education and Training (VET). Through a comprehensive me
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/60a00e7c5e1e4485a71ef510165dc1c5
Publikováno v:
Social Sciences and Humanities Open, Vol 10, Iss , Pp 100937- (2024)
The study focused on examining the self-perceived digital competences of Lebanese school teachers and compared their opinions to those of school leaders. The study aimed to investigate whether the digital competence levels of school teachers meet the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8fbd7ac0989a499895d6497283360465
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Digital teaching competence of university teachers: A comparative study at two European universities
Publikováno v:
Repositori Universitat Jaume I
Universitat Jaume I
Universitat Jaume I
This study analysed the level of digital competence of 910 university teachers at one Spanish and one Polish university, using a self-perception questionnaire based on the DigCompEdu framework. For this purpose, a quantitative methodology was used wi
Publikováno v:
e-Archivo. Repositorio Institucional de la Universidad Carlos III de Madrid
instname
instname
There are currently numerous learning theories and methodologies that teachers can use in their classes, depending on their educational goal and the specific subject matter taught. In addition, there are numerous technologies and tools that can help