Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"didaktická vybavenost"'
Autor:
Zbyněk Vácha, Michaela Brožková
Publikováno v:
Envigogika, Vol 18, Iss 1 (2023)
Článek popisuje didaktickou vybavenost aktuálně využívaných učebnic pěstitelství na základních školách. Prostřednictvím pěstitelských prací jsou do výuky přirozeně implementovány environmentalistické prvky a dochází k žáda
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef9e40f5f52e4878942fc8897f563079
Inventory and Analysis of Didactic Contents of Cultivation Work Textbooks at Lower Secondary Schools
Autor:
Zbyněk Vácha, Michaela Brožková
Publikováno v:
Envigogika; Vol 18 No 1 (2023)
Envigogika; Vol. 18 No. 1 (2023)
Envigogika; Vol. 18 No. 1 (2023)
Článek popisuje didaktickou vybavenost aktuálně využívaných učebnic pěstitelství na základních školách. Prostřednictvím pěstitelských prací jsou do výuky přirozeně implementovány environmentalistické prvky a dochází kžádan
Autor:
MAREŠOVÁ, Anna
The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part deals with textbook analysis. Its structure, theory, content, text, function, also with analysis of information. Furthermore, it deals with approach and methods of te
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::c55fe1127506c71dcc91a444bd97497a
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-513841
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-513841
Autor:
Šubová, Šárka
This thesis deals with the comparison of didactical equipment of Chemistry Textbooks for Basic Schools in the Czech Republic. The first part of the thesis is dedicated to the theory of textbooks and their research within it. The next part, which incl
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-435183
Autor:
Nedbalová, Amálie
The thesis provides an analysis and comparison of Geography textbooks for children with hearing impairment, children with a mild intellectual disability and children in mainstream elementary schools. The aim of the thesis is to highlight the current
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-412082
Autor:
Šubová, Šárka
This thesis deals with the comparison of didactical equipment of Chemistry Textbooks for Basic Schools in the Czech Republic. The first part of the thesis is dedicated to the theory of textbooks and their research within it. The next part, which incl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::558e7fcb0d3b102cf982901cd1a3e44f
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-435183
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-435183
Autor:
BOHDALOVÁ, Markéta
The diploma thesis deals with the analysis of the didactic capabilities of Biology textbooks for the 2nd grade of primary schools. The theoretical is focused on the term "textbook", their structure, function and classification. The practical part int
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::26ff10f91be46b8675264f10c38112a1
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-514162
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-514162
Autor:
E. Janoušková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 19, Iss 1 (2009)
Příspěvek prezentuje výsledky analýz učebnic zeměpisu pro střední školy. Výběr výzkumných metod byl podmíněn aplikovatelností výsledků v praxi. Byly zvoleny dva hlavní metodologické nástroje: Metoda měření didaktické vybaven
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7a184d46e9ff4fcd87eff663a381d3e3
Autor:
Sigmundová, Alena
This thesis presents an analysis of Czech language textbook for 9th class published by Fraus. The intention of this thesis is to find some linguistic phenomena that hinder comprehension of the textbook. In the theoretical part describes the author ge
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-326360