Zobrazeno 1 - 10
of 29
pro vyhledávání: '"didactic audiovisual translation"'
Publikováno v:
Profile Issues in Teachers' Professional Development, Vol 26, Iss 2, Pp 107-123 (2024)
This paper reports a mixed-method study on the factors shaping language learning through didactic audiovisual translation. The aim is to analyse the determinants influencing the effective implementation of an integrative project, revealing the streng
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/18639e76cad741adb9d6c0a04516d3f2
Publikováno v:
Journal for Multicultural Education, 2024, Vol. 18, Issue 1/2, pp. 206-223.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JME-07-2023-0066
Autor:
Adriana Bausells-Espín
Publikováno v:
Cadernos de Tradução, Vol 44, Iss esp. 1 (2024)
Didactic audio description (DAD) refers to the use of active audio description (AD) tasks where students generate the AD text themselves. In foreign language teaching, DAD has been used to improve linguistic and oral competences, integrated and inter
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/accf6da45a914bcc8997d549b1def9a5
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 4, p 235 (2023)
The InnoDAT project is framed within the TRADILEX Project, which is aimed at demonstrating the applicability of Audiovisual Translation (AVT) for teaching and learning languages. TRADILEX is an ongoing project presented at a state-funded competitive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d25e50fe16224760bb29b6f2341fbd08
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Developing L2 Intercultural Competence in an Online Context through Didactic Audiovisual Translation
Autor:
Pilar Rodríguez-Arancón
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 3, p 160 (2023)
Developing intercultural competence is one of the most important aspects when mastering a second language (L2, henceforth). This can be achieved through different approaches, but this paper focuses on the possibility of acquiring this skill online th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7836397db2b4039be1d7c4b4e35f6c1
This chapter will focus on didactic Audio Description (AD) and didactic free commentary. Firstly, it will provide the reader with an overview of the main types of didactic AD (DAD) and didactic free-commentary (DFC), differentiating between intersemi
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/86187
Chapter 2: This chapter aims at providing a general panorama of the educational bases that support the use of didactic AVT or DAT in language education. The chapter will first present the reader with the basic educational principles that are directly
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/86186
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.