Zobrazeno 1 - 10
of 573
pro vyhledávání: '"dictionary use"'
Autor:
Matthew Vozar, Thomas
Publikováno v:
Ben Jonson Journal; May2024, Vol. 31 Issue 1, p104-112, 9p
Autor:
Ayre, Lori Bowen1 lori.ayre@galecia.com
Publikováno v:
Collaborative Librarianship. 2018, Vol. 10 Issue 1, p3-6. 5p.
Autor:
CALHOUN, JOHN1
Publikováno v:
Yale Law Journal. Nov2014, Vol. 124 Issue 2, p484-526. 43p.
Autor:
Daniël Bartelds
Publikováno v:
The Journal of Classics Teaching, Vol 23, Pp 126-137 (2022)
Under the high cognitive pressure of a translation task, secondary school Classics students often make dictionary mistakes. Research indicates that successful students use a lemma's meta-information to engage in a feedback loop between text and dicti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8829d631fc264765af7440e23113fc06
Publikováno v:
IEEE Transactions on Circuits & Systems for Video Technology. Feb2018, Vol. 28 Issue 2, p454-467. 14p.
Autor:
D.J. Prinsloo
Publikováno v:
Lexikos, Vol 22, Pp 261-271 (2021)
The lexicographical treatment of kinship terminology in Sepedi.Kinship terminology in Sepedi is extensive and forms a complex system. In contrast to languages such as Afrikaans, English and German the lexicographer faces greater challenges in respect
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f6b448efc4254dbfbe02cfb6d42e4bbb
Autor:
Mari Carmen Campoy-Cubillo
Publikováno v:
Lexikos, Vol 31, Pp 487-510 (2021)
This article aims to explore new ways to improve dictionary skills for language learners by promoting the use of active dictionary rubrics. It also tries to get a deeper understanding on how students perceive dictionaries before and after this type o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9fdf9617f1b46b5b17916dc9e7611ed
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Lisanuna: Jurnal Ilmu Bahasa Arab dan Pembelajarannya, Vol 11, Iss 2, Pp 248-260 (2021)
The Problems Found by the author when conducting Observation are Darul hasanah Islamic Boarding School students feel bored when hey’re learning Arabic, and they’re also less responsive. Because, Arabic learning doesn’t use additional book to su
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1c28f2d4254406088bfc90a8042dc57