Zobrazeno 1 - 10
of 39
pro vyhledávání: '"diagnostic competences"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Amadeus J. Pickal, Katharina Engelmann, Clark A. Chinn, Birgit J. Neuhaus, Raimund Girwidz, Christof Wecker
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
Diagnostic competences of teachers are an essential prerequisite for the individual support of students and, therefore, highly important. There is a substantial amount of research on teachers’ diagnostic competences, mostly operationalized as diagn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be3170c5882b4f808bf105aae6a88a76
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 21, Iss 1, Pp 1-11 (2021)
Abstract Background Simulation-based learning with virtual patients is a highly effective method that could potentially be further enhanced by including reflection phases. The effectiveness of reflection phases for learning to diagnose has mainly bee
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a3ddba5df264bf794180ef8889eaf10
Autor:
Fischer, Frank, Opitz, Ansgar
This open access book presents 8 novel approaches to measure and improve diagnostic competences with simulation. The book compares the effects of interventions on these diagnostic competences in both teacher and medical education. It includes analyse
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/52839
Autor:
Szkolak-Stępień, Anna
Publikováno v:
e-mentor. 89(2):78-87
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=958953
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 6 (2021)
Teachers’ diagnostic competences are regarded as highly important for classroom assessment and teacher decision making. Prior conceptualizations of diagnostic competences as judgement accuracy have been extended to include a wider understanding of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1b11dab68ae249a8b94563a956349249
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 11, Iss 3, p 89 (2021)
Teachers’ diagnostic competences are essential with respect to student achievement, classroom assessment, and instructional quality. Important components of diagnostic competences are teachers’ professional knowledge including content knowledge (
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cfc38d9582054293b16f466a581b3ea4
Autor:
Kamińska, Aneta, Kowalczyk, Anna
Publikováno v:
Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce / Elementary Education in Theory and Practice. 9(3 (33)):123-138
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=414938
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.