Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"developmental questionnaire"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
The purpose of this study was to determine the effect of the COVID-19 pandemic on infant development. The study investigated the development of infants at 10–11 months of age between 2020 and 2023 by using the Kyoto Scale of Psychological Developme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c17d6e2e2cbc447cb35b6eb191708d18
Autor:
Nicole T. Baumer, Katherine G. Pawlowski, Joseph L. Amaral, Bo Zhang, Georgios Sideridis, April R. Levin
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 14 (2023)
Autism spectrum disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder characterized by social communication and social interaction impairments accompanied by restrictive and repetitive behaviors or interests. Co-occurring conditions may greatly impact over
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0d9923fb51f44a2f8eb48ea2728377fe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Pediatrics. Mar83, Vol. 71 Issue 3, p359. 5p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ajay SINGH
Publikováno v:
Journal of Special Education and Rehabilitation, Vol 16, Iss 3-4, Pp 122-123 (2015)
This dissertation has been accepted and approved in partial fulfillment of the requirements for the requirements for the Doctor of Philosophy degree in the Department of Special Education and Clinical Sciences by: Professor Jane Squires, Professor Mi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b45b70dc665048529ed7e35351188688
Publikováno v:
人間と科学 : 県立広島大学保健福祉学部誌 = Humanity and science : journal of the Faculty of Health and Welfare. 11(1):103-112
保育士の視点から発達の気になる就学前児の行動特性を明らかにすることを目的に,就学前の子どもを対象として開発した発達質問紙の「行動2」,気になる子どもに関する自由記述,「
Publikováno v:
人間と科学 : 県立広島大学保健福祉学部誌 = Humanity and science : journal of the Faculty of Health and Welfare. 11(1):103-112
保育士の視点から発達の気になる就学前児の行動特性を明らかにすることを目的に,就学前の子どもを対象として開発した発達質問紙の「行動2」,気になる子どもに関する自由記述,「
Publikováno v:
人間と科学 : 県立広島大学保健福祉学部誌 = Humanity and science : journal of the Faculty of Health and Welfare. 10(1):115-126
集団の中で適応できない就学前の子どもたちが問題となっており,従来の乳幼児健診では気づかれにくい現状である。そこで本研究は円滑な就学移行支援に結びつくように,社会性やコ