Zobrazeno 1 - 10
of 273
pro vyhledávání: '"dentistry education"'
Autor:
Diana Rokita-Poskart, Anna Koziarska, Aleksandra Ostrowska, Aneta Kucińska-Landwójtowicz, Magdalena Tataruch
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-8 (2024)
Abstract Background Low admission rates at Polish medical universities led many students to study abroad. Ukraine provided an appealing option for years. The purpose of the study is to investigate the most important factors that motived Polish studen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/31acd5c5696e469ea2bd37932b158e1f
Publikováno v:
Educación Médica, Vol 25, Iss 5, Pp 100931- (2024)
Resumen: Introducción: la realidad virtual se refiere a experiencias digitales que sumergen a los usuarios en entornos simulados, creando una sensación de presencia y participación activa. Es una interesante herramienta para la educación en cienc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d79110db233341dd928cc9c88f8b6153
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract Background The Students Training in Academia, Health, and Research (STAHR) Program at the University of Missouri-Kansas City (UMKC) strives to help students from low-income families that have experienced educational challenges due to poverty
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02769a3d1eb7479ebe8b1db4dbede26e
Autor:
Izabela Mamcarz, Katarzyna Sarna-Boś, Renata Chałas, Jarosław Sobieszczański, Wojciech Świątkowski, Luciano Augusto Cano Martins, Kamil Torres
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 23, Iss 1, Pp 1-9 (2023)
Abstract Background Medical simulation allows for the achievement of many educational goals and the continued education of some practical skills. The COVID-19 pandemic’s restrictions have led to a major increase in dental education simulations. The
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/87624de55cd84d65b5487af7eb440d85
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
IntroductionSocial accountability is a new paradigm in dental education and a sort of cultural change. This study is an attempt to elaborate on the process of social accountability in the Iranian dentistry education system.Materials and methodsThis s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e78ba2096e994ae29d7369b19cdb2b5f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hilal Ozbey, Ceylan Cagil Ertugrul
Publikováno v:
SRM Journal of Research in Dental Sciences, Vol 13, Iss 3, Pp 85-90 (2022)
Background: COVID-19 has spread rapidly all over the world and has become a global concern. After March 16, 2020, dental education in Turkey completely switched to online education. Aim: This survey aimed to evaluate the opinion of students about onl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8fed869926b944cfac6dd13b06c5eb5d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Duru Aras Tosun, Burcu Küçük Biçer
Publikováno v:
European Annals of Dental Sciences, Vol 48, Iss Suppl 1, Pp 17-19 (2021)
Aim: Dentistry education is a life-long, continuous education. The aim of this study was to determine the lifelong learning (LLL) tendencies of the dental faculty students who were receiving distance education during the Covid-19 pandemic. Methods: 2
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e72cec782974aff9899a3d1322937ff