Zobrazeno 1 - 10
of 5 084
pro vyhledávání: '"democratic schools"'
This open access book explores democratic schools and learning environments globally. The book focuses on a newly developed framework for democratic education. The authors describe existing schools and concept schools—those that are ideas but not i
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Eugene Matusov
Publikováno v:
Dialogic Pedagogy, Vol 12, Iss 1 (2024)
Often, “system crashers” are portrayed as disturbed children (students) who actively break the institutional system work and disturb relationships with other people. However, some system crashers are perfectly happy children who, precisely due to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e14b881219084e1a8e83f7ec7c7ccd97
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista Latinoamericana de Estudios Educativos, Vol 54, Iss 1 (2024)
This article presents a simple yet profound idea: the lessons learned through the study of democratic schools can offer key insights into how to reinvigorate democracy. To prove this claim, the authors draw on their experience as co-editors of the bo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a44dc2797c2c46ccab66345cf2ffab86
Autor:
Gawlicz, Katarzyna
Publikováno v:
Studia Socjologiczne; 2023, Issue 4, p97-122, 26p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nathan, Linda F., Mendonca, Jonathan F., Rojas Ayala, Gustavo
This open access book explores democratic schools and learning environments globally. The book focuses on a newly developed framework for democratic education. The authors describe existing schools and concept schools—those that are ideas but not i
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/88336
Autor:
de Ruyter, Doret1 (AUTHOR) d.deruyter@uvh.nl, Sieckelinck, Stijn2 (AUTHOR) s.sieckelinck@hva.nl
Publikováno v:
Educational Theory. Jun2023, Vol. 73 Issue 3, p413-433. 21p.