Zobrazeno 1 - 10
of 142
pro vyhledávání: '"decimal numbers"'
Autor:
Muhamed F. Mudawar
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 17891-17905 (2023)
The IEEE 754 standard does not distinguish between exact and inexact floating-point numbers. There is no bit or field in the binary encoding that indicates whether a floating-point number is exact or not. This is the case for binary and decimal float
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e62979494fa4f9a8fdd1fb7994cbac9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
D'Agostino, Susan, author
Publikováno v:
How to Free Your Inner Mathematician : Notes on Mathematics and Life, 2020.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198843597.003.0007
Publikováno v:
Mathematics Teaching in the Middle School, 2017 Feb 01. 22(6), 384-384.
Este estudo se insere na problemática do ensino e aprendizagem de frações no Ensino Fundamental e, mais particularmente, no que se refere à apreensão das frações como números pelos alunos. Essa concepção da fração como número é descrita
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 11, Iss 5, p 201 (2021)
This study is aimed at exploring how different formulations of the same mathematical item may influence students’ answers, and whether or not boys and girls are equally affected by differences in presentation. An experimental design was employed: t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a98917fbd76b41c1927ddb2860f73aef
Autor:
Claire Guille-Biel Winder, Caroline Lajoie, Christine Mangiante-Orsola, Pascale Masselot, Frédérick Tempier
In previous work, we designed, implemented and analyzed a teacher-training scenario based on role-play, which immerses preservice teachers into a situation involving a primary school teacher helping a pupil with some mathematical task (Lajoie et al.,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::44f677b50275f1db8a527909c644888f
http://journals.openedition.org/adsc/1650
http://journals.openedition.org/adsc/1650