Zobrazeno 1 - 10
of 116
pro vyhledávání: '"deaf learners"'
Autor:
Damene Matsana Malado
Publikováno v:
Discover Education, Vol 3, Iss 1, Pp 1-8 (2024)
Abstract This study examined deaf learners’ academic and social difficulties as well as their coping mechanisms in Ethiopian elementary schools. To do this, the study adopted a phenomenological design from qualitative research methodology. Purposiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/97d62087f2d446a6bf3811f3bf0ab170
Autor:
Olufemi Timothy Adigun, Oladipupo ‘W. Omobosola, Malephoto Niko Ruth Lephoto, Gideon Kwesi Obosu
Publikováno v:
International Journal of Educational Research Open, Vol 7, Iss , Pp 100341- (2024)
The effects of Rational Emotive Behavioural Therapy (REBT) and Relaxation Therapy (RT) on mathematics anxiety (MA) were examined among Deaf learners (DLs) in Oyo State in Nigeria. The randomized controlled study adopted a purposive sampling procedure
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/778d91b8daca44bcba43dbbceec4891e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
South African Journal of Education, Vol 41, Iss 2, Pp 1-11 (2021)
In the study reported on here we examined the attitudes of deaf learners towards biology in Ibadan, Nigeria. Forty-one deaf learners (28 males; 13 females) in the Secondary School II science classes from 3 government-funded secondary schools for the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/19b4ea677a104b48854596f0a4c693ef
Autor:
Knoors, Harry, editor, Marschark, Marc, editor
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780190880545.001.0001
Publikováno v:
Research in Social Sciences and Technology, Vol 7, Iss 2 (2022)
This study aimed to assess the contributory roles of parental involvement (PI), parental acceptance/rejection (PAR), academic self-efficacy (ASE), computer user self-efficacy (CUSE) vis-à-vis gender and the onset of deafness on the academic resilien
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c884bb96c4644bb2a25822dca5a2dcf1
Publikováno v:
Journal for Research in Mathematics Education, 2019 Jan 01. 50(1), 84-97.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5951/jresematheduc.50.1.0084
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Text in English, Zulu and Afrikaans
The study investigated assistive technology for the deaf, specifically applied to the teaching and learning of mathematics at a rural Namibian special primary school. The problem was the lack of prior research
The study investigated assistive technology for the deaf, specifically applied to the teaching and learning of mathematics at a rural Namibian special primary school. The problem was the lack of prior research
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10500/26309