Zobrazeno 1 - 10
of 65
pro vyhledávání: '"de Jong, N.H."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Child Language, 47(1), 85-111. Cambridge University Press (CUP)
Journal of Child Language
Journal of Child Language, 47(1), 85. Cambridge University Press
Journal of Child Language, 47(1), 85-111
Journal of Child Language
Journal of Child Language, 47(1), 85. Cambridge University Press
Journal of Child Language, 47(1), 85-111
This study investigates the pitch properties of infant-directed speech (IDS) specific to word-learning contexts in which mothers introduce unfamiliar words to children. Using a semi-spontaneous story-book telling task, we examined (1) whether mothers
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9dcf1e182a5b46b0884e6f1afc235249
http://hdl.handle.net/1887/3201477
http://hdl.handle.net/1887/3201477
Publikováno v:
The Modern Language Journal, 103(1). Wiley-Blackwell
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::dc12061b8202d494d8a5977936964ff8
https://research.hva.nl/en/publications/214e3e92-1015-4f63-abe0-2a60e9d8160b
https://research.hva.nl/en/publications/214e3e92-1015-4f63-abe0-2a60e9d8160b
It has been widely accepted that infant-directed speech (IDS) has a slower speaking rate than adult-directed speech (ADS) (e.g., Cristia, 2013), which is assumed to facilitate language development. This study aims at finding out whether this finding
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______101::ff59788b4ecf46c9e8e1dba370fe0746
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/367585
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/367585
Autor:
Bosker, H.R., Quené, H., Sanders, T.J.M., de Jong, N.H., Overkoepelend onderzoeksprogramma UiL-OTS, LS Nederlandse taalkunde, LS Psycholinguistiek, LS taalbeheersing van het Nederlands, ILS L&E
Publikováno v:
Journal of Memory and Language
Journal of Memory and Language, 75, 104. Academic Press Inc.
Journal of Memory and Language, 75, 104. Academic Press Inc.
Speech comprehension involves extensive use of prediction. Linguistic prediction may be guided by the semantics or syntax, but also by the performance characteristics of the speech signal, such as disfluency. Previous studies have shown that listener
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bosker, H.R., Tjiong, Jade, Quené, H., Sanders, T.J.M., de Jong, N.H., LS Psycholinguistiek, LS taalbeheersing van het Nederlands, Dep Talen, Literatuur en Communicatie, UiL OTS Psycholinguistics
Publikováno v:
Proceedings of Disfluency in Spontaneous Speech 2015
Disfluencies, such as uh and uhm, are known to help the listener in speech comprehension. For instance, disfluencies may elicit prediction of less accessible referents and may trigger listeners’ attention to the following word. However, recent work
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::e323a7815843120064f83c29226c9b2d
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/321897
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/321897
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 54(2), 113. Walter de Gruyter GmbH & Co. KG.
This paper compares the distribution of silent and filled pauses in first (L1) and second language (L2) speech. The occurrence of pauses of 52 L2 and 18 L1 Dutch speakers was evaluated with respect to utterance boundaries and word frequency. We found