Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"de Felice Alessandro"'
Publikováno v:
FME Transactions, Vol 48, Iss 2, Pp 255-265 (2020)
The capability of providing a real-time reliable measure of the actual roll angle is of great importance for the racing motorcycle dynamics. This study presents a method based on an Extended Kalman Filter (EKF) for the estimation of the actual roll a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9a2b617a431c4697b537c230c4e33481
Publikováno v:
In Mechanical Systems and Signal Processing 15 June 2023 193
Autor:
Passigato, Francesco, Schramm, Alexander, Diermeyer, Frank, Sorrentino, Silvio, Gordner, Achim, De Felice, Alessandro
Publikováno v:
Multibody System Dynamics; Feb2024, Vol. 60 Issue 2, p233-255, 23p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
De Felice, Alessandro1 (AUTHOR), Sorrentino, Silvio1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Mechanics of Advanced Materials & Structures. 2021, Vol. 28 Issue 14, p1451-1461. 11p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Clutch judder is a friction-induced self-excited vibration occurring in automotive drivelines, an NVH issue studied for more than forty years and attributed by the scientific community to three possible causes: stick-slip, negative gradient of the co
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::73716710dd73b7b56a0d35c201b44df9
https://hdl.handle.net/11380/1300566
https://hdl.handle.net/11380/1300566
Publikováno v:
Volume 5: Dynamics, Vibration, and Control.
The clutch judder observed in hydraulically actuated dual clutch transmissions cannot be fully explained by the current scientific literature. Using a new methodological approach for the analysis of clutch judder, this study shows that a fluctuating