Zobrazeno 1 - 10
of 151
pro vyhledávání: '"data quality assurance"'
Autor:
Maxim Kupreyev
Publikováno v:
Journal of the Text Encoding Initiative (2024)
This article discusses the challenges of printing TEI XML data sets, and highlights a useful diagnostic value of PDF export for data quality. PDF output, indeed, renders only a part of the encoded information, but it can expose problems pertaining to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a3858be5740a4bbfbdd7213e5eaea47f
Autor:
Cann Steven, Mahamadu Abdul-Majeed, Prabhakaran Abhinesh, Dziekonski Krzysztof, Joseph Rotimi
Publikováno v:
Engineering Management in Production and Services, Vol 14, Iss 4, Pp 114-125 (2022)
Successful Building Information Modelling (BIM) enabled projects that require large volumes of project data to be embedded within BIM models. However, with this wealth of data, relevance and accuracy have been identified as important issues affecting
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e92b5b61e44244a5bb65f784e85c645e
Publikováno v:
Geo-spatial Information Science, Pp 1-22 (2022)
The potential of citizens as a source of geographical information has been recognized for many years. Such activity has grown recently due to the proliferation of inexpensive location aware devices and an ability to share data over the internet. Rece
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/68ed7872cf924e80a5ad9af77eb34734
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Maxi Kindling, Dorothea Strecker
Publikováno v:
Data Science Journal, Vol 21, Iss 1 (2022)
This paper presents findings from a survey on the status quo of data quality assurance practices at research data repositories. The personalised online survey was conducted among repositories indexed in re3data in 2021. It covered the scope of the re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1efe54a1558c4719928d065924f7e949
Publikováno v:
International Journal of Humanities Education and Social Sciences, Vol 2, Iss 2 (2022)
The importance of quality assurance in improving school performance. The Education Unit Accreditation Instrument is a reference in the assessment of quality assurance. background of the problem, research objectives, methods used, research results. Vo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01d673117dce49879d08edf59aa2035a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.