Zobrazeno 1 - 10
of 96
pro vyhledávání: '"data driven learning (DDL)"'
Autor:
Sibel Tosun, Hatice Sofu
Publikováno v:
Journal of Language and Education, Vol 9, Iss 3 (2023)
Introduction: Although extensive studies have been carried out on the effectiveness of corpora on teaching vocabulary, the exploration of whether learners can benefit from a pedagogical corpus, particularly regarding hands-on engagement by lower-leve
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8a098a821ba94974abae2e0588c96d89
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anne O'Keeffe
Publikováno v:
Current Swedish Archaeology, Vol 22, Iss 1 (2023)
This article makes the case for the importance of exposure to language patterns in the context of second language acquisition. From the theoretical perspective of the Usage-Based (UB) model of acquisition, I argue that in the process of first and sec
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b51b6e745e9b4a8893dbf11c013824b0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Andrea Beyer, Konstantin Schulz
Publikováno v:
Forma y Función, Vol 35, Iss 2 (2022)
Learning a historical language is different from learning a modern language in view of the emphasis on the work on texts instead of everyday communication. Therefore, not only the expectations and motivation differ, but also the teaching methodology.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fe0591761fee4cbb8151caf3e20c9274
Autor:
Javad Zare, Sedigheh Karimpour
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Research shows that exploring language corpora through data-driven learning (DDL) plays a significant role in language learning. Nevertheless, it is not clear if using concordancing as an application of DDL affects the learners’ second language mot
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8a314f47ce5948f0a14c5da076cf1c9b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Michael Lang, Xavier Gómez Guinovart
Publikováno v:
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada, Vol 37, Iss 1 (2021)
ABSTRACT The purpose of this paper is to present the LITTERA corpus, an English-Spanish literary parallel speech corpus created for the purpose of language learning, and to sketch out a few pedagogical applications for the study of English phonology
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd6b599828544664bfebb61907635e6f
Publikováno v:
千葉大学教育学部研究紀要 = Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University. 71:209-215
[要約] 平成29・30年告示の小・中・高等学校の各学習指導要領では「言語能力の確実な育成」が指摘されている。本研究では,中学2年生を対象としてデータ駆動型学習(DDL)を実践し,
Autor:
謝家浩 Dr TSE, Ka Ho
Publikováno v:
Journal of Curriculum Studies, Vol 13, Iss 1, Pp 111-119 (2018)
一談到數位資訊科技與華語教學,大家馬上想到的,可能是一些很炫的演示技巧,或是一些很吸引的互動遊戲畫面。事實上,在華麗絢爛之後,有一些學者在背後為華語教學的內涵上做出貢
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ec0fdc0437aa4beaa84cc764ae4cff6f