Zobrazeno 1 - 10
of 44
pro vyhledávání: '"dallas smythe"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nihal KOCABAY ŞENER
Publikováno v:
İnsan&İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, Vol 7, Iss 26, Pp 25-39 (2020)
Dallas W. Smythe is recognized as one of the founders of the political economy approach to communication. Smythe shaped to the political economy of communication with his studies. However, in recent years, studies about social media and labor have re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/40c3c04f12cf449e82ffbe0105b93847
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nixon, Brice
Publikováno v:
Praktyka teoretyczna / Theoretical Practice. (15):124-158
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=426516
Autor:
Christian Fuchs
Publikováno v:
tripleC: Communication, Capitalism & Critique, Vol 10, Iss 2, Pp 692-740 (2012)
Due to the global capitalist crisis, neoliberalism and the logic of commodification of everything have suffered cracks, fissures and holes. There is a return of the interest in Marx, which requires us to think about the role of Marxism in Media and C
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dfd7abed82d447edb57324bbb0dd9c0d
Autor:
Henry Adam Svec
Publikováno v:
tripleC: Communication, Capitalism & Critique, Vol 13, Iss 2, Pp 270–273-270–273 (2015)
This interview with Lee McGuigan and Vincent Manzerolle explores some concepts and debates charted by their new co-edited book, The Audience Commodity in a Digital Age: Revisiting a Critical Theory of Commercial Media, which both celebrates and scrut
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/12828747dccd4c09b338d475f2134b32
Autor:
Brice Nixon
Publikováno v:
tripleC: Communication, Capitalism & Critique, Vol 12, Iss 2, Pp 713–734-713–734 (2014)
This article contributes to a political economic theory centred on the concept of “audience labour”. First, the previous use of the concept of audience labour is briefly traced and the process of rethinking the concept as the basis of a political
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e7320a8d1b8c425a8283f7b47ab037c8
Autor:
Bozhin Traykov, Scott Timcke
Publikováno v:
New Proposals, Vol 6, Iss 1-2 (2012)
This paper attempts to analyze some mechanisms of neoliberal ideology in the public university system. Drawing upon some political economy of communication resources we propose that one can assess the aforementioned mechanisms as a type of audience c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4bd9549789a64b0e906e9d68e26a2ef7
Autor:
Dan Schiller
Publikováno v:
Cuadernos de Información y Comunicación, Vol 11 (2006)
Durante su periodo de formación en Estados Unidos, la Economía Política de la Comunicación se vio profundamente influida por las enseñanzas del economista Robert A. Brady. A lo largo de las décadas de los 30 y 40, dentro del contexto político
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/152a826a249149759f225807fdfe213a
Autor:
Graham Murdock
Publikováno v:
Cuadernos de Información y Comunicación, Vol 11 (2006)
En este artículo Graham Murdock revisa, dieciocho años después, su debate con Dallas Smythe acerca de los “agujeros negros” del marxismo occidental. La relectura de los trabajos de Marx sobre las mercancías le sirven para identificar dos corr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a4557dc8d9fc462ba24357f427b5e0b9