Zobrazeno 1 - 10
of 250
pro vyhledávání: '"d/Deaf"'
Autor:
Peter V. Paul
Publikováno v:
Human Research in Rehabilitation, Vol 14, Iss 2, Pp 284-293 (2024)
The focus of this article is on the development of adequate English reading skills. To delineate necessary components for a phonemic-based language, it is necessary to compare two broad frameworks--the Qualitative Similarity Hypothesis (QSH) and th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/534e341bc444434ca1e1538e90d97e3b
Autor:
Véronique S. Grazioli, Madison Graells, Elodie Schmutz, Odile Cantero, Tanya Sebaï, Vanessa Favre, Jessica Richème-Roos, Kevin Morisod, Michel Jeanneret, Pascal Singy, Patrick Bodenmann
Publikováno v:
BMC Health Services Research, Vol 24, Iss 1, Pp 1-18 (2024)
Abstract Background Healthcare workers (HCWs) are commonly not prepared to properly communicate with D/deaf and hard of hearing (HoH) patients. The resulting communication challenges reinforce the existing barriers to accessing and benefiting from qu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/60cdccc2f95c48b697164a687d3e2ea2
Autor:
Daniel Piecewicz
Publikováno v:
Studia Rossica Posnaniensia, Vol 48, Iss 2 (2023)
The article focuses on a specific and little explored branch of audiovisual translation, namely non-speech information (Zdenek, 2015) in the Closed Captions (CC) in the Netflix production series To the lake (Russian title Эпидемия), directed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6201d02f405244de9a6e75b3624a7e0d
Autor:
Peter V. Paul
Publikováno v:
Human Research in Rehabilitation, Vol 12, Iss 2, Pp 108-113 (2022)
A number of d/Deaf and hard of hearing students, as well as other students in special education programs, have difficulty accessing academic content information that, traditionally, has been presented in written language in print and electronically
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d71078200ba433fba42f27365793dd8
Publikováno v:
Buildings, Vol 14, Iss 3, p 707 (2024)
People with sensory disabilities constitute a significant portion of society whose accessibility needs must be prioritized in the design of the built environment. Sensory disabilities cause a gap in the environmental information received, most common
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2189958ec2f24dae9e08810fe42098a0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Krystian Kamiński
Publikováno v:
Linguistische Treffen in Wrocław, Iss 20, Pp 217-226 (2021)
Inclusive teaching is strongly emphasised nowadays in European regulations and documents. Educa- tors, teachers, scholars and policy makers are struggling to make education accessible to the widest possible group of learners. One of such groups are t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fa914911adb44d3494c06af082a63caf