Zobrazeno 1 - 10
of 39
pro vyhledávání: '"curriculum decision"'
Autor:
Maria do Céu Roldão
Publikováno v:
Estudos do Século XX, Iss 21 (2021)
This paper discusses some issues and concepts within the current curriculum debate in both a diachronic and international perspective. Recent curriculum changes have been mostly determined by massification of student bodies, bringing into the school
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6218b52ef21a43c7bf70009548c47292
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
School self-management has come to be seen as a participatory and collaborative process between all school teachers and the surrounding community and its institutions. This quantitative study examines reality using the self-management of school princ
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::608c07c417137d767ae83093edce1274
Autor:
Zanele Dube-Xaba
Publikováno v:
African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, Vol 6, Iss 3 (2017)
In South Africa there were various changes in educational policy and curriculum framework introduced by the post-apartheid government in 1994 in order to transform the school curriculum. Specifically, focusing on the structure of the curriculum, subj
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/80dcd5a485e54af2aef6ead23fbf6573
Autor:
霍秉坤Ping-Kwan Fok, 黃顯華Hin-Wah Wong
Publikováno v:
Journal of Curriculum Studies, Vol 6, Iss 2, Pp 31-61 (2011)
2003年,學制改革及通識教育科課程列為必修,對中學教育影響甚大。研究者認為,香港高中通識教育科設計獨特,是跨學科的課程,學習觀、教學觀和評核觀都與傳統學科不同。本研究嘗試
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4829fc4744344fc1baf2469980564763
Publikováno v:
Journal of Curriculum Studies, Vol 4, Iss 2, Pp 57-80 (2009)
小學數學課程自1960年代起經歷數次改革,其中涉及不少課程轉型,包括由技巧轉向能力、著重知識(數學)結構、強調操練轉至強調動手探索、改良評核模式等。回顧這一段漫長的改革路,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e235cd6e749e48239ef618111d03f67d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
黃顯華Hin-Wah Wong, 徐慧璇Hui-Xuan Xu
Publikováno v:
Journal of Curriculum Studies, Vol 1, Iss 2, Pp 21-45 (2006)
教育工作者如何理解「課程」此一概念,對課程改革中的課程設計、課程決定模式、課程實施、課程評價/研究均有重要啟示。本文即從這些維度,針對教育部在二十世紀一九九○年代頒布
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/38244d1b4d9e4d35a7139cd8d4dae334
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Submitted by Paula Guerreiro (passarinho@reitoria.ulisboa.pt) on 2021-04-21T11:28:02Z No. of bitstreams: 1 ulsd735663_td_Maria_Antunes.pdf: 23631746 bytes, checksum: ba118c9995b453b17af5bbb2b3e48781 (MD5) Made available in DSpace on 2021-06-14T10:42:
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::05f3639173edd612f3788f483722dcf1
Autor:
王麗雲 Li-Yun Wang, 賴彥全 Yen-Chywan Lai
Publikováno v:
Bulletin of Educational Research, Vol 64, Iss 3, Pp 1-40 (2018)
2014年高中課綱微調爭議成為全國焦點,法律與歷史攻防鬧得沸沸揚揚,對於課程內容、課程決定的程序、課程決定的權威,都有對立與激烈的討論。本文跳脫法律與歷史爭議,由政治面出發