Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"cumulative childhood adversity"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionRecent research on aggressor profiles in child-to-parent violence (CPV) seems to provide promising results. However, this phenomenon has been poorly addressed in the adverse childhood experiences (ACEs) framework. This study aimed to expl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98179098584145ae9467641c5f29aff6
Autor:
Wensong Shen
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Capitalizing on a 15-year longitudinal dataset of 9–12 years old children in rural China, this study adopts a life course perspective and analyzes cumulative childhood adversity and its associations with mental health problems from childhood to adu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/94a6ed9aff8c46f587c4818c71578365
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Heidinger, Loanna
Publikováno v:
Electronic Thesis and Dissertation Repository
Exposure to childhood adversity often does not occur as an isolated experience; rather, adverse childhood circumstances tend to co-occur, resulting in a climate of disadvantage that has detrimental consequences, and contributes to disparities in adul
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1548::03cfe883dc2470b79f665e24b8110cc4
https://ir.lib.uwo.ca/etd/5611
https://ir.lib.uwo.ca/etd/5611
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Heidinger LS; University of Western Ontario, Canada., Willson AE; University of Western Ontario, Canada.
Publikováno v:
Longitudinal and life course studies : international journal [Longit Life Course Stud] 2021 Jul 01; Vol. 13 (1), pp. 121-144. Date of Electronic Publication: 2021 Jul 01.