Zobrazeno 1 - 10
of 47
pro vyhledávání: '"cued task-switching"'
Publikováno v:
陆军军医大学学报, Vol 46, Iss 10, Pp 1180-1186 (2024)
Objective To explore the relationship of cognitive flexibility with perceived stress and life satisfaction in new recruits, construct a mindfulness-based cognitive intervention program, and investigate the impact of this program on cognitive flexibil
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/19eeb5e0f04348d38dc5af1e6a7b6bb2
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 14 (2020)
Findings suggest a positive impact of bilingualism on cognition, including the later onset of dementia. However, it is not clear to what extent these effects are influenced by variations in attentional control demands in response to specific task req
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45c2a41ca9d242109ce52b982aad6302
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
To meet cognitive control demands of everyday life, we must continuously adapt our behavior, balancing cognitive stability and flexibility. According to the control-dilemma framework, stable goal-shielding and flexible goal-shifting control modes ent
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ecc4fded593d98c35e2ca479f0b1d205
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 3 (2013)
According to ideomotor theories, intended effects caused by a certain action are anticipated before action execution. In the present study, we examined the question of whether action effects play a role in cued task switching. In our study, the parti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/12fbb927a70e4b7b8c9c2bedb136cbfe
Autor:
Kubota, Maki, Hadley, Lauren V., Schaeffner, Simone, Meaney, Julie-Anne, Auyeunga, Bonnie, Morey, Candice C., Karbach, Julia, Chevalier, Nicolas
As children become older, they better maintain task-relevant information in preparation of upcoming cognitive demands. This is referred to as proactive control, which is a key component of cognitive control development. However, it is still uncertain
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::f2d65816a65674655ed4feb206eef210
Autor:
J. A. Meaney, Bonnie Auyeung, Lauren V. Hadley, Maki Kubota, Julia Karbach, Simone Schaeffner, Nicolas Chevalier, Candice C. Morey, Tanja Könen
Publikováno v:
Kubota, M, Hadley, L, Schäffner, S, Könen, T, Meaney, J-A, Auyeung, B, Morey, C, Karbach, J & Chevalier, N 2020, ' Consistent use of proactive control and relation with academic achievement in childhood ', Cognition, vol. 203 . https://doi.org/10.1016/j.cognition.2020.104329
As children become older, they better maintain task-relevant information in preparation of upcoming cognitive demands. This is referred to as proactive control, which is a key component of cognitive control development. However, it is still uncertain