Zobrazeno 1 - 10
of 31
pro vyhledávání: '"cross-linguistic influence (CLI)"'
Autor:
Krister Schönström, Ingela Holmström
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
In second language research, the concept of cross-linguistic influence or transfer has frequently been used to describe the interaction between the first language (L1) and second language (L2) in the L2 acquisition process. However, less is known abo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e73f4e159c064123b5e9a267a8c7bcea
Autor:
Lundqvist, Isa
This essay investigates how mother tongue teachers in Sweden view cross-linguistic influence in the Spanish classroom. It focuses on three areas: the student groups’ linguistic profiles; the evaluation of described/presumed strengths and challenges
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-220566
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Second language (L2) learners often show influence from their first language (L1) in all domains of language. This cross-linguistic influence could, in some cases, be mediated by semantics. The purpose of the present study was to test whether implici
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/92481730cd9f46b8ba841107623e0fa6
Publikováno v:
Second Language Research, 2017 Oct 01. 33(4), 483-518.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26375898
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tabak, Mihaela, Ordulj, Antonia
Publikováno v:
Jezikoslovlje / Linguistics. XVI(1):103-121
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=289882
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Second language (L2) learners often show influence from their first language (L1) in all domains of language. This cross-linguistic influence could, in some cases, be mediated by semantics. The purpose of the present study was to test whether implici
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.