Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"cross-lagged associations"'
Autor:
Esther T. Beierl, Hannah Murray, Milan Wiedemann, Emma Warnock-Parkes, Jennifer Wild, Richard Stott, Nick Grey, David M. Clark, Anke Ehlers
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 12 (2021)
Background: Working alliance has been shown to predict outcome of psychological treatments in multiple studies. Conversely, changes in outcome scores have also been found to predict working alliance ratings.Objective: To assess the temporal relations
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd59d17a05d8483abfd70703268e8dec
Publikováno v:
Emotion, 22(8), 1773-1786. American Psychological Association
Rumination means to perseveratively think about one's negative feelings and problems. It is a response to affective distress that is often referred to as maladaptive emotion regulation. According to the response styles theory and control theory, rumi
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Safety Science. 118:898-906
Although previous evidence suggests an association between work ability and burnout, no study has been specifically dedicated at establishing which is the directionality of the relationship between these two important constructs either in educational
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nathalie M. G. Fontaine, Michel Boivin, Mara Brendgen, Richard E. Tremblay, Frank Vitaro, Sylvana M. Côté
Publikováno v:
Journal of Criminal Justice. 62:58-65
Purpose To examine the cross-lagged associations between delinquency (nonviolent and violent), depression and anxiety symptoms in adolescence and to test the moderating effect of sex and family socioeconomic status (SES). Methods Participants (n=1,51
Autor:
Eve Kikas, Eija Pakarinen
Publikováno v:
Learning and Individual Differences. 70:76-85
This study examined transactional associations between classroom-level math skills and teaching practices. Participants were 523 children from 31 classrooms. Math skills were assessed three times. Teaching practices were observed in Grades 1 and 3. C
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marja-Kristiina Lerkkanen, Eija Pakarinen, Noona Kiuru, Riitta-Leena Metsäpelto, Jari-Erik Nurmi, Anna-Maija Poikkeus
Publikováno v:
Journal of Educational Psychology. 107:246-257
This longitudinal study investigated the associations among children’s externalizing problems, task-avoidant behavior, and academic performance in early school years. The participants were 586 children (43% girls, 57% boys). Data pertaining to exte
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.