Zobrazeno 1 - 10
of 120
pro vyhledávání: '"critical learning"'
Autor:
Gordon Asher
Publikováno v:
Journal of Learning Development in Higher Education, Iss 32 (2024)
This participatory session concerned consideration of the ‘critical turn in LD’ (Syska and Buckley, 2023: 107), manifest through an emerging critical LD movement – as centring an academic literacies approach (Hilsdon, 2018; Asher, 2022, 2023a;
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4c01d622f70f490b853a0a767c01a3f9
Publikováno v:
Journal of Virtual Exchange, Vol 5, Pp 213-235 (2022)
Virtual Exchange (VE) is a form of experiential learning that relies heavily on learning-by-doing and reflection. The present study draws on visual data comprising students’ perceptions of critical learning incidents presented under an imaginary ma
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6a677fde756d4c33ab13f68afb3b29f9
Autor:
Steven A. Frank
Publikováno v:
Entropy, Vol 25, Iss 8, p 1162 (2023)
Organisms perceive their environment and respond. The origin of perception–response traits presents a puzzle. Perception provides no value without response. Response requires perception. Recent advances in machine learning may provide a solution. A
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/97e34dc6b0de4f7eb7d91cb059c86771
Autor:
Petrescu, Conona
Publikováno v:
Revista Univers Strategic / The Strategic Universe Journal. X(38):30-40
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=776542
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Salma Ismail
Publikováno v:
South African Journal of Education, Vol 38, Iss 4, Pp 1-9 (2018)
This article reflects on work as a radical-feminist adult educator and as part of a group of academics from 10 universities who have developed new national qualifications in the Adult Education Community and Training Sector (ACET) for Higher Educatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/06e246ee919a443db1cc77583a28c9e7
Autor:
Cristina Uzcátegui, Xiomara Arrieta
La falta de una educación centrada en el alumno es una batalla que continúa. En las clases presenciales, algunos docentes siguen enseñando de manera unidireccional, con excesivo uso de la pizarra y escasa aplicación de estrategias que involucren
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::74e5172a1eb0127a2a4a9eae5541e1d0
Autor:
Carmen Solis-Espallargas, Esther García-González, Silvia Albareda-Tiana, Rocío Jiménez-Fontana
Publikováno v:
Trends in Higher Education; Volume 1; Issue 1; Pages: 1-15
Teachers play a key role in the construction of a more equal, fairer and sustainable world. Incorporating education for sustainable consumption into teacher training should therefore be a priority. This education should aim to develop students’ awa