Zobrazeno 1 - 10
of 54
pro vyhledávání: '"covert retrieval"'
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 6, Iss 1 (2023)
A longstanding research question in cognitive psychology concerns how the underlying mechanisms of working memory impact long-term episodic memory. In this series of six experiments, we manipulated three different factors within a complex span task t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b484734b00404110af819262ff92660a
Autor:
Hannah Hausman, Veit Kubik
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 7, p 150 (2023)
Making judgments of learning (JOLs) after studying can directly improve learning. This JOL reactivity has been shown for simple materials but has scarcely been investigated with educationally relevant materials such as expository texts. The few exist
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/79ceb7a5e9944b7ab12ab046452c4b0a
Autor:
Ferdinand Kosak, Sven Hilbert
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
In current research, variations in retrospective passage of time judgments for long intervals are commonly attributed to differences regarding the number of experiences in these intervals or the accessibility of the respective memories. This seems to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a6e0d4025f14affa98a3ce8f1546803
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 8 (2017)
Repeated testing during learning often improves later memory, which is often referred to as the testing effect. To clarify its boundary conditions, we examined whether the testing effect was selectively affected by covert (retrieved but not articulat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/608f4cd90c014289a0dcd738abf71f65
Publikováno v:
Journal of Cognition; Vol 6, No 1 (2023); 4
A longstanding research question in cognitive psychology concerns how the underlying mechanisms of working memory impact long-term episodic memory. In this series of six experiments, we manipulated three different factors within a complex span task t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::47d02840e7e4a94c6b882c1596c2354d
https://doi.org/10.31234/osf.io/dg6q3
https://doi.org/10.31234/osf.io/dg6q3
Autor:
Henry L. Roediger, Eylul Tekin
Publikováno v:
Metacognition and Learning
Evidence is mixed concerning whether delayed judgments of learning (JOLs) enhance learning and if so, whether their benefit is similar to retrieval practice. One potential explanation for the mixed findings is the truncated search hypothesis, which s
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.