Zobrazeno 1 - 10
of 21
pro vyhledávání: '"coping with cyberbullying"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Cyber victimization is an important problem among adolescents and it can have negative effects on well-being. However, efforts to increase the well-being of cyber victims have been increasing in recent years. It is important to uncover the underlying
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4a3dfc901404544ace9688d2915c362
Autor:
Kopecký, Kamil, Szotkowski, René
Publikováno v:
Informatics in Education - An International Journal. 16(1):103-120
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=525454
Autor:
Kamil KOPECKÝ, René SZOTKOWSKI
Publikováno v:
Informatics in Education, Vol 16, Iss 1, Pp 103-119 (2017)
This paper focuses on the results of the national research of cyberbullying of Czech teachers, which was realized in year 2016 in the entire Czech Republic. The research focused on the prevalence of cyberbullying of teachers, the impact of cyberbully
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01810310f13a48bf83a754e86b5cf229
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
KAYA, Bilal, CENKSEVEN ÖNDER, Fulya
Publikováno v:
Volume: 4, Issue: 3 512-528
Humanistic Perspective
Humanistic Perspective
Bu araştırma ile siber zorbalığın türlerinin ve siber zorbalıkla baş etme yollarının meta-sentez yöntemiyle incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç çerçevesinde incelenecek çalışmalara ulaşmak için ‘‘siber zorbalık’’, ‘
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::c7dddd3d93a5601d8020409ee60d6842
https://dergipark.org.tr/tr/pub/hp/issue/73001/1143663
https://dergipark.org.tr/tr/pub/hp/issue/73001/1143663
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tuncay Ayas, Yunus Altundağ
Publikováno v:
EDUCATION AND SCIENCE; Cilt 45, Sayı 201 (2020)
EĞİTİM VE BİLİM; Cilt 45, Sayı 201 (2020)
EĞİTİM VE BİLİM; Cilt 45, Sayı 201 (2020)
Cyberbullying means violence via information tools. This issue is regarded as an important risk threatening young people as information tools have been increasingly becoming popular recently. School counselors play a key role in briefing and awarenes
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Jacobs, N C L, Goossens, L, Dehue, F, Völlink, T & Lechner, L 2017, Dutch Cyberbullying Victims’ Experiences, Perceptions, Attitudes and Motivations Related to (Coping with) Cyberbullying : Focus Group Interviews . in C Mc Guckin & L Corcoran (eds), Cyberbullying : Where Are We Now? A Cross-National Understanding . Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI), Basel, pp. 133-159 . https://doi.org/10.3390/books978-3-03842-311-9
Because of the negative effects of cyberbullying; and because of its uniquecharacteristics; interventions to stop cyberbullying are needed. For this purpose,more insightful information is needed about cyberbullying victims’ (i.e., the targetgroup)
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::1b6d7fdcb741b3af101dfdf46acfac1e
https://hdl.handle.net/1820/67a0fbe4-86d8-4692-b28e-b2abec127cc9
https://hdl.handle.net/1820/67a0fbe4-86d8-4692-b28e-b2abec127cc9