Zobrazeno 1 - 10
of 155
pro vyhledávání: '"conventional learning"'
Autor:
Jules Mark Abgao
Publikováno v:
IJCER (International Journal of Chemistry Education Research), Vol 7, Iss 2 (2023)
The study utilized a quasi-experimental method of the pretest-posttest design with pre-selected groupings for the control and experimental groups. The study used validated researcher-constructed questionnaires to determine the student’s performance
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b064c2c22d104683957fe22a4b7ec9fa
Autor:
Flavia Aurelia Hidajat
Publikováno v:
Heliyon, Vol 9, Iss 9, Pp e19512- (2023)
Currently, the problem-based learning (PBL) method is a research trend used to improve students' self-regulation skills. This study highlights two methods derived from the PBL method, which applies the PBCL method (problem-based conventional learning
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/66cddb37b43346f1b36d631fed41e3a5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Infinity, Vol 11, Iss 2, Pp 273-284 (2022)
The main objective of this research is to study the achievement of their mathematical self-esteem, as a result of Project-based Learning (PBL) and Conventional Learning (CL). This research is conducted mathematical self-esteem to be possessed by stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3aa4fe2c562f432cb5711b78c2e45f88
Autor:
Shella Devi Govindarajan
Publikováno v:
Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education, Vol 12, Iss 1, Pp 99-116 (2022)
This study aimed to use an appropriate learning method that can improve the achievement and attitudes of pupils from primary schools for Mathematics subjects. The type of this research was a quasi-experimental time-series design. The treatment group
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/249ec1ad6dba4875921761bb235a6237
Autor:
Nur Ismiati, Zaenal Mustakim
Publikováno v:
Indonesian Journal of Islamic Elementary Education, Vol 1, Iss 2, Pp 1-10 (2021)
Matematika masih dianggap sebagai suatu pelajaran yang sulit. Untuk itu dalam pembelajaran matematika perlu diterapkannya sebuah model pembelajaran yang menghubungkan konsep pembelajaran agar lebih dekat kehidupan siswa. Tujuan penelitian ini adalah
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4bc58f63ccce414280c553fe3ccb4f9f
Publikováno v:
Journal of Modern Research in English Language Studies, Vol 8, Iss 4, Pp 85-109 (2021)
As a model for a new pedagogical approach, Flipped Instruction has been recently exploited as a worldwide modern technique where the actual classroom activities following assignments in conventional classroom are reversed in a logical sequence which
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee2239516923416c95c9a67bbdac260d
Autor:
Ayu Rahmawati, Firman Kurniawan Sujono
Publikováno v:
Jurnal Aspikom, Vol 6, Iss 1, Pp 61-76 (2021)
The technological revolution that has changed from analog to digital creates new challenges and opportunities, particularly when referring to the communication perspective. This study discusses communication through digital media and its dynamics in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51b9df0c72d841c8b110c388c1ab6ac5