Zobrazeno 1 - 10
of 845
pro vyhledávání: '"conventional and alternative fuels"'
Autor:
Zhang, Yu, Sagalovich, Ilya, De Ojeda, William, Ickes, Andrew, Wallner, Thomas, Wickman, David D.
Publikováno v:
SAE International Journal of Engines, 2013 Sep 01. 6(3), 1481-1489.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26277712
Publikováno v:
International Journal for Traffic & Transport Engineering. 2021, Vol. 11 Issue 1, p143-160. 18p.
Publikováno v:
Atmospheric Chemistry and Physics, Vol 19, Pp 6809-6820 (2019)
Aircraft engines are a unique source of carbonaceous aerosols in the upper troposphere. There, these particles can more efficiently interact with solar radiation than at ground. Due to the lack of measurement data, the radiative forcing from aircraft
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/18f023276c5c4a0ea103003a52660ed8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Proceedings of the Combustion Institute 2015 35(1):241-248
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Fuel 15 September 2014 132:170-177
Publikováno v:
Atmospheric Chemistry and Physics, Vol 18, Pp 17029-17045 (2018)
In the last several decades, significant efforts have been directed toward better understanding the gaseous and particulate matter (PM) emissions from aircraft gas turbine engines. However, limited information is available on the hygroscopic properti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5fde0a7fcab547eb84ce3316b45772fd
Autor:
Alicja Kicińska, Grzegorz Caba
Publikováno v:
Energies, Vol 14, Iss 13, p 3936 (2021)
The aim of the study was to assess leaching of Cl−, SO42−, and PO43− from ashes formed in household furnaces. The ashes were obtained following the combustion of conventional fuels, namely wood and hard coal, and alternative fuels with various
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d8d87ac41554dba9bfc54906a4c657a
Publikováno v:
In Tribology International April 2012 48:22-28