Zobrazeno 1 - 10
of 95
pro vyhledávání: '"continuously welded rail"'
Autor:
Nikola Mirković, Marija Nefovska-Danilović, Maja Ahac, Stjepan Lakušić, Uroš Mirković, Zlatko Zafirovski
Publikováno v:
Buildings, Vol 13, Iss 9, p 2296 (2023)
Additional temperature stresses in continuously welded rails (CWRs) are caused by track/bridge interaction (TBI) due to thermal actions. Exceeding permissible stresses in CWRs on the bridge can lead to track buckling or rail cracking, compromising th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9892b0022c0842048bd6548fc72fe05e
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 7, Pp 143524-143538 (2019)
Linear guided wave based methods have been proposed to measure the axial load of continuously welded rail (CWR) in service. The underlying principle is that the propagation velocities of excited guided waves are sensitive to the axial load. However,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/54b547fcc65a4e1d9ebe7e898cda8fec
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Modern Transportation, Vol 26, Iss 3, Pp 179-188 (2018)
Abstract The technology of continuously welded rails (CWRs) is important in modern railway track structures. To measure rail stress, resistance strain gauges are preferred due to their good stability, sensitivity, and resistance to external interfere
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8ea4e0aa76ef4c6ab7e542bf04401921
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 10, Iss 17, p 6046 (2020)
Due to the temperature change of bridges, there is a great additional force in continuously welded rails on continuous bridges. Laying rail expansion regulators is an effective measure to reduce the additional force. The nonlinear finite element mode
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/db3215d52d7b4bc096f939b0f7cf79fe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 7, Pp 143524-143538 (2019)
Linear guided wave based methods have been proposed to measure the axial load of continuously welded rail (CWR) in service. The underlying principle is that the propagation velocities of excited guided waves are sensitive to the axial load. However,
Autor:
Zdenka Popović, Ljiljana Brajović, Goran Todorović, Nikola Mirković, Luka Lazarević, Milos Petrovic
Publikováno v:
Construction and Building Materials
The main aim of conducted research is determination of temperature stresses due to the uneven temperature distribution in CWR. This paper presents a methodology for determination of temperature stresses in CWR based on (1) measurement system develope
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b838a2eb8083e7d5a3db527522dd3c22
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2312
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2312