Zobrazeno 1 - 10
of 220
pro vyhledávání: '"continued influence effect"'
Publikováno v:
Cognitive Research, Vol 9, Iss 1, Pp 1-14 (2024)
Abstract Misinformation can profoundly impact an individual’s attitudes—sometimes even after the misinformation has been corrected. In two preregistered experiments (N 1 = 355, N 2 = 725), we investigated whether individual differences in the abi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/92ea44d2aad642f18b772a16e59e6ed9
Publikováno v:
Cognitive Research, Vol 9, Iss 1, Pp 1-18 (2024)
Abstract Misinformation often continues to influence people’s reasoning even after it has been corrected. Therefore, an important aim of applied cognition research is to identify effective measures to counter misinformation. One frequently recommen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cfaa2a5c4ea54505b633f287bb60ed7e
Publikováno v:
In Cognition January 2025 254
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 12, Iss 10, p 98 (2024)
Students and educators sometimes hold beliefs about intelligence and learning that lack scientific support, often called neuromyths. Neuromyths can be problematic, so it is important to find methods to correct them. Previous findings demonstrate that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f0637401d62f421b9364c5a4d29df678
Publikováno v:
In Acta Psychologica November 2023 241
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 241, Iss , Pp 104094- (2023)
False Information (FI) is a critical societal issue, made even more pressing by our inability to mitigate its influence through correction. Researchers Johnson and Seifert (1994, Experiment 1A) penned a seminal paper on this “Continued Influence Ef
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/08d1b708798c4248a434328ba8c4b628
Publikováno v:
In Computers in Human Behavior July 2023 144
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.