Zobrazeno 1 - 10
of 617
pro vyhledávání: '"contingency learning"'
Publikováno v:
Journal of Eating Disorders, Vol 12, Iss 1, Pp 1-12 (2024)
Abstract Background Many young women are dissatisfied with their bodies. This study investigated the effect on current body dissatisfaction levels of a newly developed evaluative conditioning procedure that paired self-similar and self-dissimilar ima
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4c63ee6c0d794fffb1db43d90a45e9e9
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 244, Iss , Pp 104187- (2024)
In identifying the print colors of words when some combinations of color and word occur more frequently than others, people quickly show evidence of learning these associations. This contingency learning effect is evident in faster and more accurate
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7db7daf50a784bb3b03fc36617a211f6
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 276, Iss , Pp 120206- (2023)
It has been shown that manipulating the proportion of congruent to incongruent trials in conflict tasks (e.g., Stroop, Simon, and flanker tasks) can vary the size of conflict effects, however, by two different mechanisms. One theory is the control le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0cc92d315b2e47c48692d1d76e316556
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Judgment and Decision Making, Vol 17, Pp 400-424 (2022)
Humans are evidently able to learn contingencies from the co-occurrence of cues and outcomes. But how do humans judge contingencies when observations of cue and outcome are learned on different occasions? The pseudocontingency framework proposes that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b9608e05e87f4996909d3cf3601737d1
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 5, Iss 1 (2022)
Previous studies demonstrated that contingency learning can be both (a) unaware (Schmidt et al., 2007), and (b) explained in terms of an automatic retrieval of stimulus-response bindings from the last episode in which the cue stimulus has been presen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/93bd887b488b4f13b02226341d3e89ad