Zobrazeno 1 - 10
of 50
pro vyhledávání: '"consonant bias"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Conor I. Frye, Sarah C. Creel
Children's language input is rife with acoustic variability. Much of this variability may facilitate learning by highlighting unvarying, criterial speech attributes. But in many cases, learners experience variation in those criterial attributes thems
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c1a01446d79222a03f3fdc4cc0a52f82
https://escholarship.org/uc/item/3zm7d5vb
https://escholarship.org/uc/item/3zm7d5vb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 8, Iss 2, p 24 (2018)
Segmentation skill and the preferential processing of consonants (C-bias) develop during the second half of the first year of life and it has been proposed that these facilitate language acquisition. We used Event-related brain potentials (ERPs) to i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15241704745541a89a4cf48560ab2193
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Recent research has shown an advantage of consonants at early stages of visual word recognition (C-bias), although the locus of this effect remains elusive. Here we examine whether the C-bias is affected by the consonant letters' features. Skilled re
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Current Directions in Psychological Science
Current Directions in Psychological Science, Association for Psychological Science, 2016, 4 (25), pp.291-296
Current Directions in Psychological Science, Association for Psychological Science, 2016, 25 (4), pp.291-296. ⟨10.1177/0963721416655786⟩
Current Directions in Psychological Science, Association for Psychological Science, 2016, 4 (25), pp.291-296
Current Directions in Psychological Science, Association for Psychological Science, 2016, 25 (4), pp.291-296. ⟨10.1177/0963721416655786⟩
International audience; Consonants have been proposed to carry more of the weight of lexical processing than vowels. This consonant bias has consistently been found in adults and has been proposed to facilitate early language acquisition. We explore
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b89c471602f68a8d6efa67ecb8f7d1d2
https://publishup.uni-potsdam.de/frontdoor/index/index/docId/40532
https://publishup.uni-potsdam.de/frontdoor/index/index/docId/40532