Zobrazeno 1 - 10
of 23
pro vyhledávání: '"conceptual test"'
Autor:
Nuha Ismail Iter
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
This study investigates alternative conceptions of chemistry concepts among Faculty of Science students at Palestine Technical University-Kadoorie. Students are found to have incorrect views about fundamental chemistry concepts. The study aims to ide
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c84a2487d1474e3ab48c8b0a9610f603
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 10, p 1113 (2024)
Research in the field of quantum physics is important for progress in many areas of exploration and development. Quantum computers and other quantum devices are promising technologies with numerous potential applications. On the other hand, understan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa801fbd00264a0d868f97b729309fa3
Publikováno v:
Ho Chi Minh City Open University Journal of Science - Social Sciences, Vol 13, Iss 2, Pp 136-142 (2023)
A well-developed physics conceptual test that can be a diagnostic, a misconception, or a summative test best suited to the science major will help educators determine the level of physics understanding of the prospective science teachers at public an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7eaf54b0bc3242729cf0963cd789aee5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Šmídová, Michala
The diploma thesis deals with the identification and analysis of misconceptions that are formed when the ninth grade pupils work with thematic maps of quantitative mapping methods, specifically with the choropleth map and proportional symbol map. The
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-456039
Autor:
Šmídová, Michala
The diploma thesis deals with the identification and analysis of misconceptions that are formed when the ninth grade pupils work with thematic maps of quantitative mapping methods, specifically with the choropleth map and proportional symbol map. The
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::15b37aa15f83490c741d081a20a78416
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-456039
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-456039
Kinematics, a fundamental structure in Mechanics is a critical concept that needs to be realized by students for a more complex analysis of subsequent topics in Physics. One way to determine the effectiveness of Physics teachers in teaching at these
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::a73f909651bf514b82a30c04fc6c0858
Autor:
Radenković, Lazar
Publikováno v:
Универзитет у Нишу
Teaching mechanics, in the context of physics education, has its own particular challenges. The students’ preconceptions, based on their own experience, are often in conflict with the laws of physics. Considering students’ difficulties with physi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=nardusnacion::33840eb68d8166d5fac1f3d149326608
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18562
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18562