Zobrazeno 1 - 10
of 111
pro vyhledávání: '"concept construction"'
Autor:
Abdul Haris Rosyidi, Kurrotul Hasanah
Publikováno v:
Aksioma: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, Vol 11, Iss 4, Pp 3360-3374 (2022)
The concept construction process makes students' mathematical knowledge develop better than before. It’s because the concept construction process involves the relationship of one concept to another. In constructing a mathematical concept, gender is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3264975de65049d69b7934efdcc43577
Autor:
Goran Trupčević, Anđa Valent
Publikováno v:
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol 12, Iss 2, Pp 119-141 (2022)
The goal of this paper is to describe the teaching of initial multiplication concepts and skills, up to the multiplication table, in the Croatian educational system. As Stiegler and Hiebert (1999) concluded, teaching is a complex system rooted in a c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d73ab3ffe2842e2bdfc50471f96e11b
Publikováno v:
JTAM (Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika), Vol 6, Iss 1, Pp 1-9 (2022)
Multiple Representation the ability to use several mathematical expressions. The purpose of this study is to describe the representations that appear when students interpret the signs. Descriptive explorative research is used in this study with three
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/27ba4812f8be404f82153c387b0ef3ff
Publikováno v:
Desimal, Vol 4, Iss 3, Pp 295-304 (2021)
The forms of concept construction errors are divided into 4 forms, namely (1) Pseudo Construction, (2) Construction Holes, (3) Mis Analogical Construction, (4) Mis Logical Construction. This research aims to determine the process of concept construct
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7d0bea654db4ce597f399fe20789d44
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Trupčević, Goran, Valent, Anđa
Publikováno v:
Center for Educational Policy Studies Journal. 12:119-141
The goal of this paper is to describe the teaching of initial multiplication concepts and skills, up to the multiplication table, in the Croatian educational system. As Stiegler and Hiebert (1999) concluded, teaching is a complex system rooted in a c
Autor:
Bardzokas, Valandis
Publikováno v:
Selected papers on theoretical and applied linguistics; Τόμ. 24 (2022): Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from 24th ISTAL, Thessaloniki 2-4 October 2020; 93-107
Lexical adjustment can be achieved by a pragmatic process of lexical modulation or ad hoc concept construction. While this process is claimed to be uniform, it is also commonly viewed as falling into two distinct types: narrowing and broadening. In t