Zobrazeno 1 - 10
of 46
pro vyhledávání: '"computational interaction"'
Autor:
Oulasvirta, Antti, editor, Kristensson, Per Ola, editor, Bi, Xiaojun, editor, Howes, Andrew, editor
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198799603.001.0001
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
CHI
Evangelista Belo, J M, Feit, A M, Feuchtner, T & Grønbæk, K 2021, XRgonomics: Facilitating the Creation of Ergonomic 3D Interfaces . in Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems ., 290, Association for Computing Machinery, pp. 1-11, CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Japan, 08/05/2021 . https://doi.org/10.1145/3411764.3445349
Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '21)
Evangelista Belo, J M, Feit, A M, Feuchtner, T & Grønbæk, K 2021, XRgonomics: Facilitating the Creation of Ergonomic 3D Interfaces . in Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems ., 290, Association for Computing Machinery, pp. 1-11, CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Japan, 08/05/2021 . https://doi.org/10.1145/3411764.3445349
Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '21)
Arm discomfort is a common issue in Cross Reality applications involving prolonged mid-air interaction. Solving this problem is difficult because of the lack of tools and guidelines for 3D user interface design. Therefore, we propose a method to make
Autor:
Alan Dix, Parisa Eslambolchilar, Sébastien Lerique, Daniel Bennett, Feng Feng, Niels van Berkel, Vassilis Kostakos, Tom Froese
Publikováno v:
CHI Extended Abstracts
Bennett, D, Dix, A, Eslambolchilar, P, Feng, F, Froese, T, Kostakos, V, Lerique, S & Van Berkel, N 2021, Emergent Interaction : Complexity, Dynamics, and Enaction in HCI . in Extended Abstracts of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, CHI EA 2021 ., 119, Association for Computing Machinery, 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems: Making Waves, Combining Strengths, CHI EA 2021, Virtual, Online, Japan, 08/05/2021 . https://doi.org/10.1145/3411763.3441321
Bennett, D, Dix, A, Eslambolchilar, P, Feng, F, Froese, T, Kostakos, V, Lerique, S & Van Berkel, N 2021, Emergent Interaction : Complexity, Dynamics, and Enaction in HCI . in Extended Abstracts of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, CHI EA 2021 ., 119, Association for Computing Machinery, 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems: Making Waves, Combining Strengths, CHI EA 2021, Virtual, Online, Japan, 08/05/2021 . https://doi.org/10.1145/3411763.3441321
We propose a workshop on methods and theories for dealing with complex dynamical systems, and their application in HCI. Such methods are increasingly relevant across a wide range of disciplines which focus on human behaviour, applied to understand th
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Advances in Neural Information Processing Systems 33
Advances in Neural Information Processing Systems 33 (NeurIPS 2020)
Advances in Neural Information Processing Systems 33 (NeurIPS 2020)
We present a generative model for complex free-form structures such as stroke-based drawing tasks. While previous approaches rely on sequence-based models for drawings of basic objects or handwritten text, we propose a model that treats drawings as a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8d5d07e2188a2e9f57e08d7ee53a8f2b
https://hdl.handle.net/20.500.11850/456039
https://hdl.handle.net/20.500.11850/456039
Autor:
Kourosh Naderi, Philipp Slusallek, Perttu Hämäläinen, Noshaba Cheema, Jaakko Lehtinen, Laura Frey-Law
Publikováno v:
CHI
A common problem of mid-air interaction is excessive arm fatigue, known as the "Gorilla arm" effect. To predict and prevent such problems at a low cost, we investigate user testing of mid-air interaction without real users, utilizing biomechanically