Zobrazeno 1 - 10
of 151
pro vyhledávání: '"competitive gaming"'
Autor:
Mitchell Nicholson, Courtney Thompson, Dylan Poulus, Toby Pavey, Rob Robergs, Vincent Kelly, Craig McNulty
Publikováno v:
Sports Medicine - Open, Vol 10, Iss 1, Pp 1-13 (2024)
Abstract Background Esports is competitive video gaming, performed within teams or individually, across multiple genres. Players are required to be sedentary for extended periods and require a high-level of cognitive skills for successful competitive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01e4b4c67469428aae608fe422a43ed0
Publikováno v:
Computers in Human Behavior Reports, Vol 17, Iss , Pp 100567- (2025)
The ability to cope with stress is imperative for performance in competitive gaming, yet there is a lack of research examining the impact of gaming and esports participation on physiological stress. One way to measure physiological stress is via hear
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5a90f3cb2bd64287a0cbd2a3ebdb9e68
Publikováno v:
In Computers in Human Behavior Reports March 2025 17
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 22, p 10354 (2024)
Electronic sports (esports) and research on this emerging field are interdisciplinary in nature. By extension, it is essential to understand how to standardize and structure training with the help of existing tools, developed over years of research i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/61b98c0ac164402c92de2ca79ef1516d
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionIn video gaming, tilt is thought to relate to poor emotional control and game performance. Despite widespread recognition of tilt in video gaming, there is a lack of research examining tilt empirically.MethodsOne thousand and seven gamers
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c79c7ff98b146689e336f2f883596b4
Publikováno v:
Social Sciences and Humanities Open, Vol 9, Iss , Pp 100753- (2024)
This study investigates the role of callouts as a vital communicative and coordinating practice in Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), a team-based networked first-person shooter (FPS) video game. Through callouts, players share relevant inform
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6bbb57da4fa347799c8fea3c4fc4afc8
Autor:
Rietz, Julia, Hallmann, Kirstin
Publikováno v:
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 2022, Vol. 24, Issue 1, pp. 38-55.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJSMS-12-2021-0241
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.