Zobrazeno 1 - 10
of 34
pro vyhledávání: '"comparison of theories"'
Autor:
Nikolay A. Golovin, Roman M. Vissonov
Publikováno v:
Социологический журнал, Vol 27, Iss 2, Pp 146-163 (2021)
The dispute over the construction of a social system theory, which took place in Harvard between P.A. Sorokin (1889–1968) and T. Parsons (1902–1979), is still drawing the attention of historians and theorists of sociology. Both scientists were gr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd007164890245679f9d08b2348e5f0d
Autor:
Barbara Jaworski, Aline Robert
In this article we focus on issues related to theories in mathematics education as used in both French and English settings. As the final article in this special issue, we review the earlier articles and focus on the key ideas and issues which stand
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::704a5bfeb0a855ec63e85cfa5e2dc7f2
http://journals.openedition.org/adsc/349
http://journals.openedition.org/adsc/349
Autor:
Montenegro Hörder, Moritz
Der Historische Institutionalismus und der Evolutorische Institutionalismus - zwei Theorien wie sie unterschiedlicher nicht sein können. Erstaunlicherweise ziehen beide Theorien dennoch am gleichen Strang: Sie verfolgen gleichermaßen das Ziel, Ents
Externí odkaz:
https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A29947
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A29947/attachment/ATT-0/
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A29947/attachment/ATT-0/
Autor:
Tom Børsen
Publikováno v:
Børsen, T H 2020, ' Bridging Critical Constructivism and Postphenomenology at Techno-Anthropology ', Techné: Research in Philosophy and Technology, vol. 24, no. 1-2, pp. 218-246 . https://doi.org/10.5840/techne2020320122
Both postphenomenology and critical constructivism are central paradigms used as philosophies and theoretical resources at the Master’s program in Techno-Anthropology at Aalborg University. In the fall of 2018 a didactical experiment was set up as
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::642735e2b635799ebbd22cef36607825
https://vbn.aau.dk/ws/files/407164688/techne_2020_0024_0001_0222_0250.pdf
https://vbn.aau.dk/ws/files/407164688/techne_2020_0024_0001_0222_0250.pdf
Autor:
Jaworski, Barbara, Robert, Aline
Publikováno v:
Annales de didactique et de sciences cognitives. :189-204
Dans ce numéro spécial nous nous sommes centrés sur différentes théories utilisées dans des recherches anglaises et françaises sur l’enseignement et l’apprentissage des mathématiques ainsi que sur les formations des enseignants. Ce dernie
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pokol, Béla
Publikováno v:
Jogelméleti Szemle/ Journal of Legal Theory, 3, 12
On the level of overall social theory thinking, there have been only very few thinkers in the past decades who have conceived a theory that contain detailed analysis in terms of several social spheres. The French Pierre Bourdieu and the German Niklas
Externí odkaz:
http://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/6924
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Soft Computing, 21(1), 39. Springer Verlag
Soft Computing, 21. Springer Verlag
Soft Computing, 21. Springer Verlag
In this paper we study the theory Q. We prove a basic result that says that, in a sense explained in the paper, Q can be split into two parts. We prove some consequences of this result. (i) Q is not a poly-pair theory. This means that, in a strong se
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ffbb52a234b9d57b65c64c9e1d8e88ab
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/346859
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/346859