Zobrazeno 1 - 10
of 238
pro vyhledávání: '"comparative judgement"'
Publikováno v:
Computers and Education: Artificial Intelligence, Vol 6, Iss , Pp 100245- (2024)
Assessment is a crucial part of education. Traditional marking is a source of inconsistencies and unconscious bias, placing a high cognitive load on the assessors. One approach to address these issues is comparative judgement (CJ). In CJ, the assesso
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/393be878906548ea86cbfd2728f60f2d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alper Şahin
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 5, Iss 4, Pp 140-154 (2021)
This study aims to identify how feasible it is to use comparative judgement (CJ) and student judges to assess the writing performance of English language learners. For this purpose, 35 paragraphs written by the students who were enrolled in a freshma
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/181ea682fa594ca09d1ceb95bdd1ecab
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 6 (2021)
Adaptive comparative judgment (ACJ) is a holistic judgment approach used to evaluate the quality of something (e.g., student work) in which individuals are presented with pairs of work and select the better item from each pair. This approach has demo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/73f4f08166b5478bbdf0c354f885e2ac
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
Comparative judgement (CJ) is often said to be more suitable for judging exam questions inviting extended responses, as it is easier for judges to make holistic judgements on a small number of large, extended tasks than a large number of smaller task
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4d695ab786f841f481ce81bb7572448b
Autor:
Juan Igartua Salaverria
Publikováno v:
Revista Vasca de Administración Pública, Vol 118, Iss Discrecionalidad y motivación, Pp 153-189 (2020)
The review of discretional appointments made by the General Council of the Judiciary operated by the Third Chamber of the Supreme Court has been generating for the last decades of this XXI Century hefty criticism from those directly concerned and fro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/df3a4b1b61464f6e8ecc45b4b9af458b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tom Benton
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 6 (2021)
This article describes an efficient way of using comparative judgement to calibrate scores from different educational assessments against one another (a task often referred to as test linking or equating). The context is distinct from other applicati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85820393f91a4c47906367ea7da689fe