Zobrazeno 1 - 10
of 61
pro vyhledávání: '"comparative didactics"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego / Elements of Theory and Practice of Polish Language Didactics. (30):225-237
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1017078
Autor:
Teddy Mayeko, Fabienne Brière-Guenoun
Publikováno v:
Activités, Vol 16, Iss 2 (2019)
This research focuses on the differentiation of a beginner physical education and sports teacher (PSE) exercising in priority education. It is part of a comparative approach to didactics, enriched by the theoretical and methodological foundations of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85a3e5ab372d41d8854ad27bd69ffdc1
Cette recherche se propose de mettre en place un dispositif d’enseignement de l’anglais au cycle 3 de l’école primaire, qui s’appuie à la fois sur les théories socio-constructivistes de l’apprentissage et une application des travaux de l
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::aac6f2f8395c6c949b0faf752bd57d8c
https://journals.openedition.org/cahiersapliut/2922
https://journals.openedition.org/cahiersapliut/2922
Publikováno v:
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, Vol 40, Iss 2 (2018)
The abundant digital resources on the Internet are leading to profound changes in teachers’ activity. We refer to the theoretical framework and methodology of the documentational approach to didactics to investigate these changes. We compare two ca
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3f7a56dbe9c34c03b4e58050f8be43fc
Autor:
Miguel Alfonso
Publikováno v:
Folios, Iss 35, Pp 3-15 (2012)
Resumen El siguiente escrito aporta al debate sobre la construcción del saber y la identidad profesional del profesor de teatro. A partir de información recogida en las clases de las asignaturas prácticas de la Licenciatura en Artes Escénicas de
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5345058d26f476aa9f3cc13581ba90d
The author of a critical review of the monograph entitled Język ojczysty w edukacji szkolnej w Polsce, Czechach i na Słowacji [“The mother tongue in school education in Poland, the Czech Republic, and Slovakia” (Ed. E. Awramiuk, S. Štěpáník
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4084::887128a5d3a985f8a1b40d23d23416c6
http://hdl.handle.net/20.500.12128/23579
http://hdl.handle.net/20.500.12128/23579
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Couderette, Michèle
Publikováno v:
Education. Université Toulouse Jean Jaurès; Université de Genève-Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation, 2018. Français. ⟨NNT : ⟩
Education. Université Toulouse le Mirail-Toulouse II; Université de Genève, 2018. Français. ⟨NNT : 2018TOU20012⟩
Education. Université Toulouse le Mirail-Toulouse II; Université de Genève, 2018. Français. ⟨NNT : 2018TOU20012⟩
This doctoral thesis, located at the crossing of comparative didactics and mathematic didactics aims at characterizing the implementation of an instructional design built in the 1980s in current regular classes. The instructional design concerns the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::14be186a3e7c2a3191f665def25106ac
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-03825299
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-03825299