Zobrazeno 1 - 10
of 86
pro vyhledávání: '"communicative capitalism"'
Autor:
Jodi Dean
Publikováno v:
tripleC: Communication, Capitalism & Critique, Vol 22, Iss 1, Pp 197-207 (2024)
Communicative capitalism is becoming neofeudal. From network effects, to plaformisation, and the rise of a service-based economy, the tendencies of networked communications are neofeudalising.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/90df3a5e05ea47babc60149896909c11
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Donatella Della Ratta
Publikováno v:
tripleC: Communication, Capitalism & Critique, Vol 18, Iss 1, Pp 101-115 (2020)
This paper analyses the role of the “social” in communicative capitalism. It shows how the digital social is situated in the context of ideology, exploitation, and alienation. Based on the ethics of care, the essay outlines foundations of an alte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea10a96dd34347a28dbb34a43c802700
Autor:
Krzych, Scott, author
Publikováno v:
Beyond Bias : Conservative Media, Documentary Form, and the Politics of Hysteria, 2021.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197551219.003.0001
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Greene, Daniel, Joseph, Daniel
Publikováno v:
Fordulat (2008-tól Új Folyam) / Turning Point (Since 2008 New Series). (23):53-95
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=664653
Autor:
Dean, Jodi
Publikováno v:
Fordulat (2008-tól Új Folyam) / Turning Point (Since 2008 New Series). (23):33-52
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=664641
Publikováno v:
tripleC: Communication, Capitalism & Critique, Vol 16, Iss 2, Pp 820-834 (2018)
In this article, we draw on theories of biopolitical marketing to explore claims that personal data markets are contextualised by what Shoshana Zuboff calls “surveillance capitalism” and Jodi Dean calls “communicative capitalism”. Surveillanc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1d70041bd40c4e11b7332f1192b478f5
Autor:
Burgum, Samuel1
Publikováno v:
Sociological Review. Aug2016, Vol. 64 Issue 3, p593-595. 3p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.