Zobrazeno 1 - 10
of 386
pro vyhledávání: '"communication partner"'
Publikováno v:
Disabilities, Vol 4, Iss 3, Pp 556-567 (2024)
Access to communication is a primary challenge affecting the education of Autistic students who use augmentative and alternative communication devices. This is compounded by potential communication partners (e.g., teachers and classroom paraeducators
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1ac221d5da841bda2b15612f54f89b0
Autor:
Suzanne Beeke, Yvonne Fitzmaurice, Una Cunningham, Jytte Isaksen, Éidín Ní Shé, Caroline Jagoe, Ruth McMenamin
Publikováno v:
HRB Open Research, Vol 6 (2024)
Background Stroke acquired communication impairments impede effective communication. Consequently, in stroke care, communicative interactions can be challenging for both patients and staff and can predispose patients to increased risk of preventable
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/33a494db3acb4e8887808bf31208eecb
Publikováno v:
Pilot and Feasibility Studies, Vol 9, Iss 1, Pp 1-21 (2023)
Abstract Background There has been a growing focus on functional communication interventions for primary progressive aphasia (PPA). These interventions aim to support individuals to participate in life situations. One such intervention, communication
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/284bed5826fa4863888d8e939c45340b
Autor:
Suzanne Beeke, Yvonne Fitzmaurice, Una Cunningham, Jytte Isaksen, Éidín Ní Shé, Caroline Jagoe, Ruth McMenamin
Publikováno v:
HRB Open Research, Vol 6 (2023)
Background: Stroke acquired communication impairments impede effective communication. Consequently, in stroke care, communicative interactions can be challenging for both patients and staff and can predispose patients to increased risk of preventable
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6428010954c2481b81dbb579a3569bc5
Publikováno v:
Journal of Workplace Learning, 2021, Vol. 33, Issue 8, pp. 577-590.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JWL-10-2020-0163
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Previous studies have shown that graphic-based augmentative and alternative communication (AAC) output tend to be short and simple in structure with non-canonical word order, and that AAC users may show differences when communicating with peers compa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9be0553b052d43a59a6dd90db4c190d5
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 12, Iss 7, p 944 (2022)
Conversations are an important part of our daily lives, enabling us to interact with others and participate in a range of activities. For people with Parkinson’s, conversation can be challenging when communication is impacted. This qualitative expl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/09bd818e2c2148e3b94959f7bc165199
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.